:: شهرداری در تنظیم قراردادهای تبلیغات کالاهای خارجی تجدیدنظر کند/خسارت‌ها جبران شود

جعفر قادری اظهار داشت:نهادهای رسمی مانند صداسیما و شهرداری ها نباید اجازه دهند کالاهای خارجی که مشابه داخلی آنها تولید می شود، تبلیغ شوند.

قادری افزود: تبلیغی که جنبه اطلاع رسانی درخصوص ویژگی ها و خصوصیات کالایی باشد که مشابه آن در داخل کشور ساخته می شود صرفاً معنا و مفهومی ندارد و نباید صورت بگیرد و تبلیغات این گونه کالاهای خارجی در هر سطحی مسأله دار است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرداری اگر درخصوص تبلیغات کالاهای خارجی قراردادهایی را تنظیم کرده است باید در آنها تجدید نظر کند و می تواند خسارت ها و ضررهای وارده را جبران کند و صرفاً محصور به تبلیغات کالاهای داخلی و ایرانی شود.

وی تصریح کرد: تبلیغات دو حالت دارد یکی بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارد که درخصوص ویژگی ها و جزئیات و مواد تشکیل دهنده کالا هاست و کالاهای ناشناخته را معرفی می کند.

وی ادامه داد: دسته دیگر تبلیغات که برای کالاهای شناخته شده است که سابقه مصرف دارند.کالاهای ایرانی شناخته شده اند و افزایش و تبلیغ به مصرف آنها توسط تولیدکننده ها انجام می شود. افزایش مقیاس تولید نیز منجر به افزایش مصرف  و کاهش قیمت آنها می شود.

قادری در پایان خاطرنشان کرد: به کالای خارجی که مشابه داخلی داشته باشد نباید اجازه تبلیغ داده شود و نهادهای داخلی نیز در مصرف و زمینه سازی برای شناسایی آنها نزد مردم باید به وظایف خود عمل کنند.