:: یک کشته و ۲۹۷ زخمی در درگیری‌ها قاهره/ اعلام منع آمد‌وشد در منطقه “العباسیه”

به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع،وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که شمار تلفات درگیری‌های بعد از ظهر جمعه در میدان العباسیه و وزارت دفاع مصر که با حمله نیروهای نظامی این کشور به تظاهرات‌کنندگان مصری آغاز شد به یک کشته و ۲۹۷ مجروح بالغ شده است.

“احمد الانصاری”، نایب رئیس اورژانس مصر مدعی شده است که فرد کشته شده یک نظامی به نام “سمیر انور سمیر” است که اصابت گلوله به شکم موجب مرگ وی شده است.

این درحالی است که شورای عالی نظامی حاکم بر مصر از ساعت ۲۳ تا ۷ در مناطق پیرامون وزارت دفاع این کشور حالت فوق العاده و منع رفت و آمد اعلام کرد.

سر لشکر “مختار ملا”،‌ عضو شورای عالی نظامی حاکم بر مصر با اعلام این خبر تاکید کرد که این شورا با کسانی‌که اقدام به نقض قانون منع رفت و آمد کنند، با شدت برخورد خواهد کرد.

شورای عالی نظامی مصر همچنین اعلام کرد که در حوادث اخیر العباسیه ۱۷۰ نفر را بازداشت کرده است.

درگیری‌های روز جمعه میدان العباسیه و وزارت دفاع پس از آن روی داد که تظاهرات‌کنندگان مصری پس از برگزاری تظاهرات “جمعه پیش‌روی به سوی وزارت دفاع” درصدد تحصن و تجمع مقابل وزارت دفاع مصر را داشتند که با حمله نیروهای نظامی مصر مواجه شدند.

‌ تظاهرات‌کنندگان مصری در این تظاهرات خواهان انتقال فوری قدرت از شورای عالی نظامی مصر به قدرت منتخب غیر نظامی،‌ انحلال کمیته عالی مستقل انتخابات مصر و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر بودند.