:: هندوانه و گوجه ارزان از راه رسید/کاهش ۵۰ درصدی قیمت

بعد از یکی، دو هفته بالا بودن قیمت محصولاتی مانند گوجه‌فرنگی و هندوانه و محصولات نوبرانه مانند گوجه‌سبز در بازار، این هفته با عرضه فراوان در میادین، قیمت کاهش چشمگیری داشته است.

*صادرات به عراق؛ دلیل بالا بودن قیمت گوجه در هفته گذشته

قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای هفته گذشته در مغازه‌ها به مرز ۳ هزار و ۵۰۰ تومان هم رسید و قیمت گوجه‌سبز کیلویی ۶ هزار و هنداونه ۷۰۰ تومان در میادین عرضه شد.

برخی فروشندگان و حجره‌داران میادین دلیل بالا بودن قیمت گوجه‌فرنگی به رغم تولید کافی داخل را صادرات به کشور عراق عنوان کردند.

یک حجره‌دار میدان تره‌بار مرکزی  گفت: به دلیل بالا بودن نرخ ارز و تفاوت قیمت دلار با ریال تولیدکنندگان و فروشندگان ترجیح می‌دهند در قبال دریافت دلار به کشور عراق صادر کنند که عرضه آن را در داخل کم کرده است.

یک مغازه‌دار در خیابان استاد نجات‌الهی هم که گوجه فرنگی را کیلویی ۳۲۰۰ تومان قیمت زده است در پاسخ به دلیل بالا بودن قیمت گوجه گفت: اگر گوجه را به عراق صادر نکنند قیمت در داخل ارزان می‌شود اما صادرات باعث شده عرضه داخل کم شود.

علی حاج فتحعلی دبیر اتحادیه باروفروشان  با رد نکردن بحث صادرات به کشور عراق گفت: این صادرات به صورت غیر رسمی و بیشتر به صورت پیله‌وری انجام می‌شود اما به هر حال تاثیر خود را می‌گذارد.

*فراوانی و کاهش قیمت گوجه، هندوانه و گوجه سبز

وی اضافه کرد: در حال حاضر از دیروز بار کافی از منطقه جنوب شیراز و فسا به میدان تره‌بار مرکزی سرازیر شده و هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی خوب ۱۵۰۰ تومان عرضه می‌شود البته گوجه ۱۰۰۰ تومانی هم وجود دارد.

به گفته وی هر کیلوگرم هندوانه که پیش از این کیلویی ۷۰۰ تومان در میدان به فروش می‌رسید از امروز به کیلویی ۴۰۰ الی ۵۰۰ تومان رسیده است.

همچنین گوجه سبز هم با کاهش قیمت بیش از ۵۰ درصد که به کیلویی ۱۰۰۰ الی ۳۰۰۰ تومان رسیده که پیش از این به قیمت ۵ الی ۶ هزار تومان عرضه می‌شده است.

یک میوه‌فروش در خیابان استاد نجات‌الهی گفت: امروز گوجه فرنگی نسبتا خوب را از سالن ۷ میدان تره‌بار مرکزی به قیمت ۲۱۰۰ تومان خریده و کیلویی ۲۵۰۰ تومان هم می‌فروشد.