:: نسخه چاپیارسال به دوستان کلیسای انجیلی آشوری تهران: کشیش هتاک آمریکایی محکوم و از جامعه مسیحی مطرود است

کلیسای انجیلی آشوری تهران در بیانیه‌ای که با امضای کشیش نینوس مقدس‌نیا منتشر شده است، هتک حرمت یک کشیش آمریکایی به ساحت قرآن کریم را محکوم کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

به نام خدا

متأسفانه باز هم حرکتی شرورانه اتفاق افتاد که احساسات دینی جامعه مسلمان جهان و ایران را جریحه‌دار ساخت. خبر اقدام نابخردانه فردی آمریکایی که عنوان “کشیش” را هم بر خود به یدک می‌کشد، در توهین به مقدسات اسلامی و کتاب آسمانی مسلمانان، که یقیناً با نیتی مرموز و مخرّب انجام پذیرفته، دل هر مسیحی واقعی و مؤمنی را هم به درد می‌آورد و همواره محکوم است.

آن فرد نادان که خود را آلت دست سیاست‌های شیطانی کرده، مطمئناً از پیامدهای فجیع عمل ننگین خویش چندان آگاه نیست. باید از او پرسید: در جهانی که مسلمانان و مسیحیان می‌توانند دست اخوت به هم داده و علیه کفر و بی‌عدالتی متحد شوند، روشن کردن این آتش نفاق و دشمنی به سود کیست؟ چه کسی از او خواسته که هیزم بیار معرکه شود؟ او اگر ذره‌ای از مسیحیت بود برده بود، می‌فهمید که در ایمان حقیقی مسیحی، توهین و تحقیر هیچ دین و اعتقاد و باوری، جایی ندارد؛ می‌فهمید که صدها هزار، بلکه میلیون‌ها مسیحی در کشورهای اسلامی در امنیت و آرامش به سر می‌برند و جز احترام متقابل و دعا و آرزوی سلامت و برکت برای سران مملکت و برادران و خواهران هموطن خود، نیت دیگری ندارند.

آشوریان مسیحی ایران، قرن‌هاست که با صلح و صفا و برادری در کنار هموطنان مسلمان خود زیسته، و هرگز توهینی را به مقدسات دینی یکدیگر روا نداشته‌اند. اکنون نیز کلیسای انجیلی آشوری در تهران و ارومیه، ضمن اعلام برائت از این اقدام شوم و پلید آن به اصطلاح کشیش آمریکایی، همگام با سایر روحانیون کلیساها و انجمن‌ها و نماینده محترم آشوری‌ها در مجلس شورای اسلامی که همواره در شناسایی توطئه‌ها و رد و محکوم کردن آنها پیشقدم بوده‌اند، اعلام می‌دارد که آن به اصطلاح کشیش و یا هر شخص دیگری که هر نوع توهینی به اسلام بکند، به همه ادیان از جمله به مسیحیت توهین کرده، و محکوم و از جامعه راستین مسیحی، مطرود است. ما هرگز چنین مزدورانی را مسیحی و از خود نخواهیم دانست، بلکه همواره حساب خویش را از آنها جدا خواهیم کرد.

امید است که دیگر شاهد چنین اعمال زشت و زننده‌ای نباشیم.

کلیسای انجیلی آشوری تهران

کشیش نینوس مقدس‌نیا