:: تقدیر کارگردان «نارنجی‌پوش» از نارنجی‌پوش شریف

شامگاه سه‌شنبه «داریوش مهرجویی» کارگردان فیلم سینمایی «نارنجی‌پوش» طی مراسمی مقابل پردیس سینمایی آزادی، با اهدای ۱۰ میلیون ریال از «احمد ربانی» رفتگر شهرداری بجنوردی که چندی پیش کیف یک میلیارد تومانی را به صاحبش پس داد، تقدیر کرد.

وی ضمن اهدای این هدیه گفت: این ۱۰ میلیون ریال تحفه ناقابلی است که از طرف عوامل فیلم تقدیم ایشان می‌کنم. امیدوارم همه نارنجی‌پوش‌ها و مردم از وی یاد بگیرند.

وی ادامه داد: ما خودمان می‌خواستیم که از این رفتگر شریف تقدیر کنیم و برای من بسیار عجیب است که در مقابل فداکاری این فرد، طرف مربوطه تنها مبلغی ناچیز -۲۰۰ هزار تومان- برای این کار بزرگ پرداخت کرده است.

مهرجویی ادامه داد: حتی پیشنهاد شد که مردم یک حساب بانکی برای این رفتگر فداکار باز کنند و البته اگر این کار انجام شود من اولین کسی خواهم بود که به این حساب کمک می‌کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که کار «احمد ربانی» را چگونه می‌بینید، گفت: کار این رفتگر فداکار، کاری شرافت‌مندانه بود و امیدوارم همه دزدان و کلاهبرداران، شرافت را از این فرد پاک و صادق یاد بگیرند. من به آقای ربانی مرحبا می‌گویم، در شرایط کنونی که همه دچار مشکلات مالی هستند و ایشان هم درآمد زیادی ندارد، این کار بسیار قابل ستایش است. ایشان نارنجی‌پوشی شریف هستند.

کارگردان فیلم سینمایی «نارنجی‌پوش» در پاسخ به این سؤال که آیا فیلم شما بیانیه‌ای برای ساختن ایران است، گفت: من از ایراد هرگونه بیانیه پرهیز می‌کنم اما کار ایشان را بسیار خوب می‌دانم، امیدوارم عمل فداکارانه این رفتگر عزیز نور تابانی باشد برای روشن شدن راه دیگران.

بر اساس این گزارش، پس از پایان این مراسم، عوامل فیلم «نارنجی‌پوش» با احمد ربانی رفتگر شهرداری بجنوردی عکس یادگاری انداختند.

به گزارش فارس، «احمد ربانی» رفتگر شهرداری بجنوردی در پاسی از شب پس از یافتن کیف یک میلیارد تومانی، مسئول شیفت را در جریان این موضوع قرار داده و در اولین فرصت کیف مورد نظر را به حراست شهرداری بجنورد تحویل داده که پس از بررسی داخل آن، متوجه وجود جواهرات، کارت بانکی، چک و تعدادی اسناد و مدارک می‌شود و پس از تماس حراست شهرداری با صاحب کیف، کیف یک میلیارد تومانی را به وی تحویل می‌دهند.