:: آغاز مرحله دوم فعالیت جنبش «وال استریت» همزمان با روز جهانی کارگر

به نقل از پایگاه خبری کریستین ساینس مانیتور، فعالان جنبش «وال استریت» در نظر دارند امروز روند جدیدی از فعالیت‌های اعتراضی خود را آغاز کنند، به طوری که قصد دارند در بیش از ۱۰۰ شهر آمریکا تظاهرات برگزار کنند.

بر اساس این گزارش، این تظاهرات قرار است در روز اول ماه می مصادف با روز جهانی کارگر برگزار شود و این در حالی است که این تظاهرات بیداری بهاری نامگذاری شده است. سازماندهندگان این تظاهرات در حال ارائه فراخوان برای ایجاد یک اعتصاب گسترده هستند.

اگرچه بسیاری از اهداف برگزار کنندگان این تظاهرات با اهداف این جنبش در زمان آغاز جنبش اشغال وال استریت در پاییز سال گذشته تطابق دارد (اهدافی مانند اعتراض به عدم برابری در دریافت حقوق، اعتراض به میزان بالای بدهی دانشجویان و خشم مردم از محرومیت بسیاری از خدمات اجتماعی)، اما در دور جدید اعتراضات جنبش اشغال وال استریت، هدف‌های دیگری مانند اعتراض به زیر پا گذاشتن قانون از سوی بانک مرکزی آمریکا، فعالیت‌های تبلیغی بر ضد گروه‌های راست گرا و همچنین نحوه برخورد با رنگین پوستان آمریکایی به هدف جنبش افزوده شده است.

کارانیا گاکوکا یکی از سخنگویان جنبش در این باره می‌گوید: به نظر من این اقدام یک مسئله اجتناب ناپذیر است، چرا که گروه‌های مختلف بر روی موضوعاتی تاکید می‌کنند که تصور می‌کنند می‌توانند در مورد آن‌ها تاثیرگذار باشند. در عین حال عدم تساوی و عدالت در دریافت حقوق، مهم ترین هدف جنبش است، اما با وجود این ما بر روی مبارزه با مسائلی که باعث تثبیت جمعیت یک درصد آمریکا می‌شود، تاکید خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح می‌کند: مبارزه با اقدامات بانک مرکزی آمریکا، مبارزه با اقدامات شورای قانونگذاری بورس آمریکا و مقابله با اقدامات غیرقانونی حامیان مالی کاندیداهای ریاست جمهوری از جمله اهداف اصلی ما در دور جدید فعالیت جنبش خواهد بود.