:: آیین‌نامه محدودسازی تبلیغات کالا‌های خارجی به زودی ابلاغ می‌شود

احسان‌الله حجتی گفت: امسال باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال تولید ملی، سمت و سوی تبلیغات به این سمت خواهد رفت.

وی اظهار داشت: ‌تاکنون چندین جلسه در راستای عمل به این فرمایش برگزار شده است که مواردی در رابطه با حمایت تبلیغات کالاهای داخلی و محدود سازی تبلیغات کالاهای خارجی بوده است.

وی گفت: امروز نیز جلسه کارگروه کارشناسان در رابطه با محدود سازی تبلیغات کالای خارجی در حال برگزاری است که نتایج این جلسه و جلسات گذشته به شورای فرهنگ عمومی اعلام خواهد شد تا محدودیت‌های تبلیغات کالاهای خارجی اعمال شود.

مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مجوز تبلیغات را ما صادر می‌کنیم و شهرداری فضاهایی را به صورت مزایده در اختیار شرکتها قرار می‌دهد.

حجتی اظهار داشت: ما برای تبلیغ هر کالای خارجی یک مجوز می‌دهیم اما براساس پولی که شرکتها می‌دهند تبلیغات کالاهای خارجی در سطح شهر بسیار زیاد است و ما در حال حاضر به دنبال محدودیت و ساماندهی تبلیغات کالاهای خارجی هستیم.

وی ادامه داد: ‌زمانی که آئین‌نامه جدید ابلاغ شود مشکلات حل خواهد شد و محدودیت‌هایی برای تبلیغات نام و کالاهای خارجی به وجود خواهد آمد که این جزء دغدغه‌های ما باتوجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه فرمایش رهبر در رابطه با حمایت ملی وظیفه سنگینی را برعهده ما گذاشته است ادامه داد: در سطح شهر شاهد اغتشاش بصری هستیم و نوع تبلیغاتی که به چشم می‌آید تبلیغات کالای خارجی است که ما به دنبال ساماندهی آن هستیم.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون با توجه به جلساتی که برگزار شده کارهایی در این زمینه صورت گرفته و با ابلاغ آئین‌نامه جدید مشکلات حل خواهد شد.

وی به قانون حمایت از مصرف کننده اشاره کرد و گفت: در این قانون نیز تبصره‌ای وجود دارد که ذیل آن وزارت ارشاد و وزارت صنعت و معدن جهت برخورد با تخلفات تبلیغاتی باید آئین‌نامه‌ای تهیه و اعلام کنند.

وی گفت: این آئین‌نامه بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی تصویب خواهد شد که برای همه لازم‌الاجرا خواهد بود.

حجتی اضافه کرد: با اجرای این آئین‌نامه با تخلفات تبلیغاتی که صورت خواهد گرفت برخورد می‌‌شود.