:: سید مهدی هاشمی:اظهارات الهام را قبول ندارم/ حدادعادل گزینه مناسب ریاست مجلس است
hashemi

سید‌مهدی هاشمی عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری پرشور مرحله اول، نهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این دوره اولین انتخاباتی بود که مردم به طور لیستی رای نداند و هیچ لیستی غالب نبود.

این نامزد انتخابات در ادامه افزود: انتخابات مجلس نهم اولین انتخاباتی بود که مردم گزینش کردن، تک تک نامزدها را مدنظر قرار دادند که نتیجه انتخابات تائید کننده این مطلب است.

هاشمی تصریح کرد: این انتخابات با دقت بیش از پیش مردم برگزار شد و بررسی نتیجه اولیه انتخابات نشانگر این مطلب است که مردم در انتخاب کاندیدای اصلح نه تنها به سوابق افراد بلکه به عملکرد آنها در مجلس و سایر مسئولیت ها توجه کرده اند.

این عضو جبهه پایداری در خصوص تفکر غالب بر انتخابات مجلس نهم اظهار کرد: با مشاهده آراء مردمی مشخص شد تفکر اصولگرایی بر سایر تفکرها پیروز شد چراکه افراد راه یافته به مجلس و نامزدهایی که به دور دوم انتخابات راه پیدا کرده اند اکثرا اصولگراها هستند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به این مطلب که طبق تجربه مرحله  دوم انتخابات بسیار پرشورتر برگزار می شود، اظهار امیدواری کرد: مردم در دور دوم انتخابات نیز با حضور شکوهمند خود به همین رویکرد رای دهند البته باید به این حقیقت اذعان کرد که آراء مردمی متضمن صلاح مملکت است و باید از آن تمکین کرد.

این عضو جبهه پایداری درباره دو لیستی بودن اصولگرایان در  مرحله دوم انتخابات گفت: به نظر من هیچ گروهی پیروز ۱۰۰ درصدی انتخابات نخواهد بود و توفیق هر گروه نیز مبین پیروزی انقلاب و نظام و همچنین نشانگر مقبولیت گفتمان اصولگرایی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه تفاوتی ندارد که لیست جبهه متحد و یا پایداری وارد مجلس شوند، افزود: این دو جبهه تفکرات مشترک زیادی با یکدیگر دارند و در بسیاری از موارد با هم هماهنگ هستند لذا مهم این است که نتیجه انتخابات مقبول مردم باشد و آنان با این رفقا و یا رقبا مشکلی نداشته باشند.

این کاندیدای انتخابات مجلس در بخش دیگری از این گفت و گو تصریح کرد: همه اصولگرایان در موارد اساسی و اصولی با هم اشتراک نظر داشته و مشکلی ندازند و تنها تفاوت سلیقه ها باعث تفکیک لیست شد که به عقیده من خود این موضوع نیز برکاتی از جمله پرشور تر شدن انتخابات را به دنبال داشت.

هاشمی اظهار کرد: حضور افراد متعدد با سلیقه های مختلف در انتخابات شرایط حضور افراد بیشتری را در این رقابت سیاسی فراهم کرد به نحوی که این تنوع گروه های سیاسی مردم را نیز بیش از پیش برای حضور در انتخابات ترغیب و این رقابت همراه با رفاقت تنور انتخابات را گرم‌تر کرد.

وی همچنین به انتخابات حوزه تهران اشاره کرد و گفت:همواره در گذشته نامزدها در تهران وضعیت متفاوتی با شهرستان ها به خاطر تفکر فرا محلی آنها داشته است.

عضو جبهه پایداری درباره ظرفیت های مجلس نهم گفت: مجلس آینده با توجه به تجربه هایی که در زمینه های مختلف کسب کرده است و با اشراف بر کاستی های موجود در بخش اقتصادی و تهدید های بین المللی و همچنین فرصت های موجود نقش موثری در راستای پیاده سازی آرمان ها و اهداف انقلاب در تامین رفاه و امنیت هر چه بیشتر مردم دارد و امیدوارم شاهد این دستاوردها باشیم.

 

*تغییر در ریاست مجلس جنبه های مثبت زیادی دارد

 

هاشمی درباره ریاست مجلس آتی افزود: در حال حاضر برای نظر دادن در مورد ریاست مجلس نهم زود است چراکه ما افراد باتجربه ای که سابقه کلان مدیریت در قوه مقتننه و سایر قوا را دارا هستند کم نداریم.

وی با تاکید بر اینکه الحمدالله نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد و قحط الرجال نیستُ درباره تغییر ریاست مجلس تصریح کرد: بروز تغییر در ریاست مجلس می تواند جنبه های مثبت زیادی را به دنبال داشته باشد و رویکرد جبهه پایداری در این خصوص ریاست آقای حداد عادل بر مجلس نهم است.

هاشمی درباره پیشنهاد حسیینیان مبنی بر ریاست زنان بر مجلس نهم گفت: علیرغم اینکه به توانایی زنان در زمینه های مختلف اعتماد دارم اما با آقای حسینیان موافق نیستم و معتقدم بانوان می توانند در عرصه های دیگر حضور پررنگ داشته باشند.

*سفر احمدی نژاد به جزیره ابوموسی در جهت تثبیت حاکمیت کشورمان بود

این کاندیدای انتخابات در پاسخ به پرسشی در خصوص سفر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی اظهار کرد: به عقیده من این اقدام رئیس جمهور در شرایط کنونی بسیار پسندیده وخوب بود چرا که در جهت تثبیت حاکمیت کشورمان صورت گرفت.

هاشمی افزود: ما باید تلاش کنیم از فرصت های به وجود آمده به نفع بیان حق استفاده کنیم و مانع اجرای برنامه های تحریک آمیز دشمنان به ویژه در مباحث بین مذاهب شویم.

این عضو جبهه پایداری تصریح کرد: قطعاً برادران اهل تسنن و تشیع ما در جریان عنادهای دشمنان هستند و عملکرد ۳۳ ساله جمهوری اسلامی بعد از انقلاب و مردم نیز اجازه چنین سوء استفاده هایی را به آنان نداده است.

*تحریم ها باری ما سازنده و نتیجه بخش بوده است

وی درباره مذاکرات هسته ای ایران و تحریم های صورت گرفته علیه کشورمان گفت: تجربه نشان داده است هر زمان که بر مواضع اصولی خود پافشاری کرده‌ایم دشمن مجبور به عقب نشینی شده، چنانچه نگاه به کارنامه ۳۳ ساله انقلاب اسلامی و همچنین نتیجه مذاکرات اخیر نیز شاهد این مدعاست.

هاشمی ادامه داد: شاید اعمال تحریم‌ها در کوتاه مدت برای ما مشکلاتی را ایجاد کرده باشد اما تجربه نشان داده است این اقدام در دراز مدت برای ما سازنده و نتیجه بخش بوده است لذا دشمنان ما اگر عاقل باشند که نیستند باید به این واقعیت اذعان کنند که تحریم ها خللی بر پایداری ملت وارد نکرده است و ما همچون قبل قدرت حفظ استقلال سیاسی اقتصادی خودمان را داریم و این روند روز به روز نیز تقویت می شود.

این عضو جبهه پایداری ضمن ابراز خرسندی از روند مثبت مذاکرات انجام شده در استانبول تصریح کرد: قطعاً این توفیق در کشور عراق نیز تکرار می شود بنابراین دشمنان باید عاقل بوده و ضمن استفاده از تجربه های پیشین، در مذاکرات عراق حداکثر همراهی را با جمهوری اسلامی داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: مسائل هسته ای کشور مباحث شفافی است که همه دنیا آن را پذیرفته اند و خوشبختانه ادعای پوچ دشمنان در خصوص اینکه به دنبال سلاح هسته ای هستیم برای همگان روشن شده است بنابراین در این باره بحث نخواهیم داشت و در شرایط کنونی باید الویت خود را مباحث اقتصادی بدانیم تا بتوانیم از نتیجه مذاکرات در جهت تقویت بخش های اقتصادی کشور نیز استفاده کنیم.

*پیام انتخابات مجلس تقویت گفتمان اصولگرایی بود

هاشمی درباره پیام انتخابات مجلس نهم افزود: جهت گیری مردم در راستای تقویت گفتمان اصولگریی نشان داد که مطالبات مردم سمت و سویی دارد و از همه مهم تر اینکه حضور باشکوه مردم در این دوره از انتخابات فارغ از جهت گیری های جناحی موید این واقعیت بود که تبلیغات سوء و فشارهای سیاسی و اقتصادی تاثیری بر مردم نداشته است بلکه منجر به هم افزایی بیش از پیش آنها شده است.

* کار جریان انحرافی شبهه افکنی است

سرپرست وزارت کشور در دولت دهم در خصوص تمرکز بر ایرانیت و تفکر انحرافی گفت: بسیاری از افراد از تاکید بر ایرانی بودن سوء استفاده می کنند و این در حالی است که اصلا نمی توان بحث ایران و اسلام را از هم تفکیک کرد.

این عضو جبهه پایداری شبهه افکنی وارونه نشان دادن حقیقت را مهم ترین آسیب تفکر انحرافی ذکر و تصریح کرد: طرح این مسائل انسان را دچار تردید می کند به ویژه زمانی که افراد اطلاعات کافی در این باره ندارند.

وی با بیان اینکه انسان فطرتاً یک موجود الهی است و علاوه بر این ورود بر مباحث اعتقادی مساله ای نیست که بخواهیم در وجود انسان به جستجوی آن بپردازیم از همین رو شبهات جریان انحرافی بسیار زیاد است.

هاشمی با تاکید بر این مطلب که طرح چنین مباحثی غالباً کوتاه مدت است و به قول معروف “هیچ وقت ماه پشت ابر نمی ماند” گفت: جریان انحرافی بیش از آنچه واقعیت دارد در حال حاضر به نمایش درآمده و مورد بحث قرار گرفته است.

*جبهه پایداری برای ریاست جمهوری مستقل وارد نمی شود

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در زمینه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: بحث انتخابات رئیس جمهوری بسیار فراتر از نمایندگی مجلس است و نمی توان به صورت جزئی در این خصوص نظر داد بنابراین باید با نگاه عمیق و کلان به این موضوع پرداخت و مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی همچنین تاکید کرد: قطعاً در انتخابات ریاست جمهوری مستقل عمل نمی‌کند.

* نظر الهام را در مورد مجمع تشخیص رد میکنم

هاشمی همچنین در مورد اظهارات الهام در خصوص مجمع تشخیص افزود: اشراف کافی براظهارت آقای الهام ندارم  ولی باتوجه به اطلاعاتی که در این زمنیه دارم نظر ایشان را رد می کنم و با ایشان موافق نیستم

وی تصریح کرد: این طور نیست که مجمع جای افراد بیکار اشد چراکه بسیاری از اعضای آن همزمان مشغول انجام چند مسئولیت مهم هستند.

*مجلس از پاسخ احمدی نژاد قانع شد

هاشمی  همچنین درباره خانه نشینی احمدی نژاد اظهار کرد: این اقدام احمدی نژاد به هیچ وجه قابل قبول نبود اما به نظر می رسد مجلس هشتم از پاسخ رئیس جمهور در این باره قانع شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر پاسخ احمدی نژاد برای مجلس قانع کننده نبود حتما واکنش جدی در این زمینه صورت می‌گرفت افزود:  موضوع خانه نشینی رئیس جمهور باید از ابعاد مختلف آسیب شناسی شود تا در صورت تکرار بتوان تدبیری برای آن اندیشید.