:: مدیران دسته چک‌های سفید امضا را در اختیار خزانه‌دار می‌گذاشتند
13910120000390_PhotoA

در ادامه ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی، «ب.ب» یکی دیگر از متهمان در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه اتهام فساد فی‌الارض راقبول ندارم گفت: در ۳ روز گذشته با ۱۵ نفر مواجهه حضوری شدم و در این مواجهه‌ها نقشم مشخص شد.

وی ادامه داد: آقای «ک» که اولین بار همدیگر را دیده‌ بودیم توضیحی درباره ال‌سی‌ها به من نداده بودند و به خاطر اعتماد به خسروی این کارها را می‌کردم. مطلبی را نماینده دادستان از قول من نقل کرده و گفته من ملاقات «ر» را در تیرماه مطرح کرده‌ام در حالی من او را در ۲۸ اسفند دیده‌ام.

متهم گفت: دیروز یکسری از مواجهین آمده بودند و همگی صحبت‌هایشان را نقض کردند و مدعی شدند چیزهایی که درباره من گفته‌اند اصلا از زبانشان جاری نشده است. پیش از این گفته بودند که من مسئول خرید فولاد فام اسپادانا هستم اما شخص آقای «ی.م» آمد و خودش را مسئول خرید این شرکت معرفی کرد.

متهم «ب.ب» افزود: پیش از این گفته شده بود من برای «س.خ» در کیش دفتر خریده‌ام و به آنها نحوه گشایش‌ ال‌سی را آمورش داده‌ام اما در مواجهه روزهای قبل مشخص شد که من فقط از طریق یکی از دوستانم برایش خانه و دفتر کار اجاره کردم اما خانم «ع.ح» به ایشان آموزش داده است.

وی گفت: در مورد شرکت الیت هم آقایان آمدند و تأیید کردند حرف‌هایم را که من هیج نقشی در موضوع این شرکت‌ها نداشته‌ام. من شرح وظایف مشخصی داشتم که آن هم معاون حقوقی مجموعه بود. درباره تحصیل مال نامشروع هم باید بگویم که در جلسه قبل به من اتهام زدند که ۱۹ ملک خریده‌ام اما در همه این موارد من فقط وکیل برای نوشتن قرارداد بودم. من قبل از اینکه وارد این گروه شوم ۴۰۰ میلیون داشتم الان این رقم به ۱.۳ میلیارد رسیده است که ۴۰۰ میلیون آن وام بوده است که از خسروی گرفتم.

قاضی خطاب به متهم گفت: چه زمانی وکالت سهام به نام شده خودت در بانک آریا را دیدی که متهم گفت: همان لحظه که به نامم شد در محضرخانه وکالت بلاعزل دادم. خانم «الف» در جلسه حضور دارند و می‌توانید از ایشان سوال کنید آیا در گروه چیزی به نام من است یا خیر. من از منشاء پول‌ها خبر نداشتم و همانطور که ایشان گفته بود که گزارش‌های مالی را فقط به «الف.ش» و خسروی می داده است. ما از منابع خبر نداشتیم.من از بابت زدن امضای خسروی قصد پر کردن جیبم را نداشتم بلکه قصدم راه افتادن کارها بوده است. روال در مجموعه آریا اینگونه بود که مدیران همه دسته چک‌های خودشان را سفید امضا در اختیار خانم «الف» قرار می‌دادند.

ادامه دارد…