:: پروژه بزرگراه باکری متوقف شد/از شکایت زندان بان تا ایرانی مقیم خارج
101201373_PhotoA

بزرگراه شهید باکری (بلوار آسیای سابق) بزرگراهی شمالی-جنوبی است در غرب تهران که از حصارک آغاز و پس از گذر از بزرگراه نیایش، بزرگراه شهید همت و بزرگراه شهید حکیم به اتوبان تهران – کرج ختم می‌شود.

بزرگراه باکری به طول ۷ کیلومتر از حصارک پونک آغاز و به آزاد راه تهران – کرج دقیقا” جنب بوستان ارم ختم می شود. بزرگراه باکری را می توان تکمیل کننده شبکه بزرگراهی غرب تهران دانست که در حقیقت نقش توزیع ترافیک ورودی پایتخت به شبکه بزرگراهی موجود و جمع آوری ترافیک خروجی و انتقال به آزاد راه تهران – کرج را ایفا می کند.

وجود هفت تقاطع غیر همسطح با بزرگراه ها و معابر شریانی منطقه و امتداد این پروژه از شمالی ترین بخش منطقه به جنوب آن نقش مهمی در توزیع بار ترافیکی و متعادل سازی آن در منطقه خواهد داشت. همچنین بزرگراه باکری امکان ارتباط مستقیم اتوبان تهران – کرج را با بزرگراه های حکیم، رسالت، همت، نیایش و معابر شریانی درجه دو در بلوار فردوس، کاشانی و خیابان لاله فراهم می کند. یکی از نکات شاخص و مهم بزرگراه باکری در کاهش تمرکز بار ترافیکی تقاطع شیخ فضل الله و محمد علی جناح در سفرهای غرب تهران است.

مبادی ورودی غرب شهر تهران به‌دلیل همجواری با مناطق پرجمعیتی همچون استان البرز و مراکز شهری مانند ورزشگاه آزادی و مجموعه تفریحی ارم از اهمیت بسیاری برای ساماندهی محور ترددی برخوردار است به‌طوری که در مطالعات طرح ساماندهی مبادی ورودی شهر تهران آزاد راه تهران-کرج به دروازه طلایی پایتخت نامگذاری شده است.

بزرگراه۶٫۷ کیلومتری شهید باکری که تکمیل‌کننده شبکه بزرگراهی غرب است ۷ تقاطع غیرهمسطح دارد که نقش مهمی در توزیع بار ترافیکی و متعادل‌سازی‌ آن در محدوده غرب پایتخت ایفا می‌کند و همچنین امکان ارتباط مستقیم آزاد راه تهران کرج با بزرگراه‌های شهید حکیم، شهید همت، نیایش و معابر شریانی درجه ۲ مانند بلوار فردوس، شهید کاشانی و خیابان لاله را فراهم خواهد کرد.با پیگیری‌های مجموعه مدیریت شهری هم‌اکنون آخرین تقاطع بزرگراه شهید باکری در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است که با افتتاح آن نه تنها بزرگراه از بن‌بست خارج می‌شود بلکه اصلی‌ترین نقش را در کاهش ترافیک در معبر شریانی غرب ایفا خواهد کرد.

مدتی است  عملیات اتصال بزرگراه شهید باکری به باند جنوب آزادراه تهران – کرج متوقف شده است.

گفته می‌شود خانمی که مقیم خارج از کشور است شاکی این پروژه بوده و معتقد است که زمین وی نیز در محل احداث این بزرگراه قرار دارد.

شهرداری تهران باید مبلغی به این خانم شاکی بپردازد. البته شهرداری بخشی از مبلغ را پرداخت کرده ولی این خانم نپذیرفته(قرار بوده الباقی پول نیز پرداخت شود) و همچنان ساخت این پروژه متوقف است.

پیش از این نیز در قطعه قبلی بزرگراه شهید باکری زندان بان اوین به دلیل اینکه ملکش در محل ساخت این بزرگراه (بین کاشانی و حکیم)قرار گرفته بود شاکی شد و چند ماهی پروژه را متوقف کرد و در نهایت با دریافت پولی رضایت داد و کار آغاز شد.

یکی از مسئولان شهری گفت : خانم س.م شاکی پروژه است و حکم برای توقف کار گرفته است.

وی ادامه داد: این خانم سال ها در خارج از کشور زندگی کرده است و وقتی برگشته از شهرداری برای اینکه زمینش در محل پروژه بوده شکایت کرده است.