:: تنش بر سر جزایر فالکلند بالا گرفت…خشم انگلیس از حمله به سفارت لندن در بوینس آیرس
13910115000159_PhotoA

به نقل از پایگاه خبری “پرس آسوسیشن” (PA)، دولت انگلیس حمله به سفارت این کشور در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین را در سی امین سالگرد “جنگ فالکلند” محکوم کرد.

براساس این گزارش، در سالگرد جنگ آژانتین و انگلیس بر سر جزایر فالکلند در سال ۱۹۸۲، صدها نفر از مردم آرژانتین با سنگ، بطری و نارنجک‌های دست ساز به سفارت انگلیس در آژانتین حمله کردند که با مقاومت پلیس مواجه شد.

تصاویر تلویزیونی از درگیری پلیس با معترضان و استفاده از آب جوش برای متفرق کردن آنها حکایت دارد.

بنابراین گزارش، اعتراض و حمله به سفارت انگلیس بعد از اظهارات “کریستینا فرناندز” رئیس جمهور آژانتین در مورد مالکیت غیزقانونی و ناعادلانه انگلیس بر این جزایر شروع شد.

“دیوید کامرون” نخست وزیر انگلیس در واکنش به اعتراضات در آرژانتین بر ادامه حاکمیت دولتش بر جزایر فالکلند تاکید کرد و آن را حق قانونی انگلیس برشمرد.

وزارت خارجه انگلیس نیز حمله به سفارت این کشور در آرژانتین و استفاده از خشونت را محکوم کرد و اعلام کرد که همه دولت‌ها باید به “معاهده وین” پایبند باشند و امنیت دیپلمات‌های خارجی را حفظ کنند.

براساس این گزارش، ۲۵۵ نیروی نظامی انگلیس در جریان بازپس گیری این جزایر کشته شدند درحالیکه ۶۴۹ آرژانتینی نیز زندگی خود را در این درگیری‌ها از دست داده‌اند.