:: ولایتی: موسوی و کروبی بازشماری آرای انتخابات را نپذیرفتند

علی‌اکبر ولایتی  که درخصوص فتنه سال ۸۸ و حضور مردم در واقعه ۹ دی در شبکه تهران سخن می‌گفت، اظهار داشت: در سال ۸۸ قبل از اینکه نتیجه آرا مشخص شود، ‌بعضی‌ها با تلقین تقلب توسط بیگانه‌ها مدعی شدند که در انتخابات تقلب شده که این موضوع هیچ مبنای عقلانی نداشت.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه شورای نگهبان معتقد بود در انتخابات ۸۸ تقلبی صورت نگرفته است، گفت: شورای نگهبان ۶ نفر حکم را انتخاب کرد که سه نفر از آنان حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، حداد عادل و بنده بودیم و قرار بود هریک از کاندیداها هر شکایتی که دارند بیایند و با حضور آنان و رسانه‌ ملی هر یک از ۴۰ هزار صندوقی که آنان گفتند را باز کنیم و از نو شروع به شمارش آرا کنیم.

ولایتی اضافه کرد: آقایان موسوی و کروبی حاضر نشدند برای شمارش صندوق‌های مورد نظرشان بیایند و ما نیز هرچه تلاش کردیم با آنها ارتباط برقرار کنیم نتوانستیم اما بالاخره توانستیم با گروهی از اعضای ستاد میرحسین موسوی که با ایشان در دفتر وی جلسه داشتند ارتباط برقرار کنیم و شخصی را فرستادیم که به آقای موسوی بگوید نمایندگان خود را معرفی کند. آقای موسوی دو نفر را معرفی کرد و قرار شد آنان به مجلس بیایند اما آنها هم نیامدند.

وی افزود: عده‌ای باور داشتند که حقشان ضایع شده اما هنگامی که بیگانه‌ها از این آشوب‌ها حمایت کردند و مردم متوجه شدند بیگانگان پشت این قضایا هستند راه خود را از آنان جدا کردند.

وی در ادامه اظهارات خود، تصریح کرد: مردم احساس کردند که تعداد محدودی از افراد فریب خورده‌اند و به دلیل قدرت‌طلبی، تکیه به بیگانگان کرده‌اند به همین دلیل در حماسه روز ۹ دی حضور یافتند.

وی اضافه کرد: در آشوب‌های سال ۸۸ منافقین، سلطنت‌طلبان، اسرائیلی‌ها و سخنگوی کاخ سفید از آشوب طلبان حمایت کردند.

ولایتی همچنین در پاسخ به سؤال پیامکی یکی از بینندگان در مورد کاندیدا شدن خود در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: ورود به این بحث را به مصلحت نمی‌دانم چرا که مقام معظم رهبری فرمودند ورود زود هنگام به انتخابات به مصلحت نیست.