:: مأموریت ناوشکن جماران همزمان با رزمایش ولایت ۹۱

رزمایش تخصصی نیروی دریایی ارتش با عنوان ولایت ۹۱ در حالی از روز گذشته در گستره حدودا یک میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۸ درجه شمالی آغاز شد، که مهمترین ناوشکن این نیرو در ماموریت حفاظت از خطوط مواصلاتی کشورمان در منطقه خلیج عدن به سر می‌برد.

ناوشکن بومی جماران که سال گذشته یگان سرفرماندهی رزمایش نیروی دریایی ارتش بود، هم اکنون به همراه ناو لجستیک بوشهر در قالب ناوگروه بیست و سوم اعزامی نداجا به خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ، در این منطقه حضور دارد.

اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش، حفظ امنیت خطوط مواصلاتی و نیز مقابله با دزدان دریایی از جمله مهمترین ماموریت‌های ناوگروههای اعزامی ارتش به خلیج عدن است.

بنا بر این گزارش، ناوگروه بیست سوم در هفته‌های گذشته با عبور از تنگه باب‌المندب و ورود به دریای سرخ، در بندر سودان نیز پهلو گرفته بود.

این دومین حضور ناوگروه‌های ایرانی در بندر کشور سودان بود که بازتاب‌های فراوانی نیز در رسانه های جهان داشت.

پیش از این ناوگروه بیست و دوم اعزامی ارتش متشکل از ناو بالگردبر خارک و ناوشکن شهید دریابان نقدی نیز در بندر سودان پهلو گرفته بودند.

ناوشکن جماران علاوه بر حضور در ماموریت خلیج عدن، بخشی از منطقه رزمایش را نیز در بعد اطلاعاتی پوشش خواهد داد به گونه ای که ناوگروه بیست و سوم کلیه اقدامات و تحرکات نیروی مهاجم را به قرارگاه عملیاتی رزمایش ارسال می‌کند.

ناوشکن جماران اولین ناوشکن کاملا بومی نیروی دریایی ارتش است که در ۳۰ بهمن ماه ۱۳۸۸ با حضور فرمانده معظم کل قوا به آب انداخته شد.