:: بورس ۱۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی

کامران دانشجو

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، از ارایه مکان به اتحادیه اساتید مسلمان دانشگاه‌های جهان اسلام خبر داد و گفت: قرار است مکان این اتحادیه از سوی وزارت علوم در اختیار اساتید مسلمان دانشگاه‌های جهان قرار گیرد تا از این طریق اساتید جهان اسلام بتوانند امور دبیرخانه و فعالیت‌های خود را پیگیری کنند.

* بورس ۱۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی معرفی شده از سوی اتحادیه اساتید مسلمان

به گفته وی از دیگر موضوعاتی که اساتید جهان اسلام نیازمند آن هستند ایجاد شبکه ارتباطی میان این اساتید است، این شبکه از طریق اتحادیه این اساتید راه‌اندازی می‌شود و وزارت علوم آمادگی حمایت از این شبکه را دارد.

وزیر علوم با بیان اینکه وزارت علوم آمادگی بورس ۵۰ نفر دانشجوی مقطع دکترا و ۵۰ نفر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد معرفی شده از سوی اتحادیه اساتید مسلمان را دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: بیداری و جنبش فکری امری معنوی، فرهنگی و مستمر است و انقلاب یک امر مستمر در جنبش بیداری اسلامی به شمار می‌رود. به طور مثال انقلاب مصر یک امر تمام شدنی نیست و همچنان ادامه دارد.

دانشجو بیان داشت: قیام علیه استبداد و استعمار و نفی سلطه دیکتاتوری و بیگانگان از سرنوشت اجتماعی یک ملت، یک مقطع از انقلاب است که اسم آن پیروزی انقلاب گذاشته می‌شود. مرحله مهم در جنبش بیداری اسلامی جایگزینی نظام اسلامی بر سیستم فاسد قبلی است که رهبر انقلاب طی سخنانی این امر را به عنوان نظام‌سازی بیان فرموده‌اند.

وی گفت: رئیس‌جمهور نیز در مراسم افتتاحیه کنفرانس بیداری اسلامی و اساتید اعلام کرد مخاطب جریان بیداری اسلامی جوامع و تمام فطرت‌های انسانی است. بر این اساس با چنین دریافتی از مقوله بیداری اسلامی مسئولیت و رسالت اساسی اساتید مسلمان در سطح جهان دو چندان می‌شود.

وزیر علوم اضافه کرد: اگر بپذیریم دانشگاه‌ها و اساتید در جوامع مختلف نقش ممتاز و متمایز در روشنفکری و آگاهی‌بخشی به سایر اقشار اجتماعی را دارند باید بپذیریم که در سطح جهانی هم این جایگاه اثربخشی دارد.

دانشجو با اشاره به فرموده رهبر کبیر انقلاب گفت: ایشان فرموده‌اند دانشگاه مبدا همه تحولات است و به این معنا زمانی که دانشگاه متحول شود جامعه نیز متحول خواهد شد.

*یکی از اساسی‌ترین آفت‌ها در جنبش بیداری اسلامی خلاء فکری است

دانشجو یکی از اساسی‌ترین آفت‌ها را در جنبش بیداری اسلامی خلاء فکری و ضعف تئوریک در مباحث، عنوان کرد و گفت: موضوع رهبری نیز، می‌تواند از دیگر ضعف‌ها و آفت‌های جنبش بیداری اسلامی به شمار ‌رود. ایجاد فکر و تئوری و رهبری دو امری است که باید از سوی اساتید مسلمان جهان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اساتید مسلمان باید هدایت کننده و بصیرت دهنده در جامعه باشند، گفت: هدایت و بصیرتی که اساتید مسلمان ارائه می‌کنند باید بر اساس آموزه‌های اسلامی صورت گیرد.

*هدایت و بصیرت جامعه باید توسط اساتید تأثیرگذار ایجاد شود

وزیر علوم بیان داشت: هدایت و بصیرت در جامعه باید توسط اساتید تأثیرگذار ایجاد شود.

وی با اشاره به مهم بودن موضوع رهبری در جنبش بیداری اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی به هیچ عنوان ضعف تئوریک نداشت و ما افرادی با زیربنای فکری مانند شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید باهنر، شهید مفتح و رهبری مانند امام خمینی (ره) داشتیم.

دانشجو بیان داشت: رهبری امام خمینی (ره) همه جانبه بود، او هم یک نظریه پرداز و هم  رهبری کاریزماتیک و انقلابی بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مدیر و هدایتگر جامعه به شمار می‌رفت.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم بعد از امام خمینی (ره) وجود مقام معظم رهبری برای ملت ایران، انقلاب اسلامی و جهان اسلام یک موهبت الهی است.