:: پنجره شنبه باز می‌شود

نشریه پنجره

سید مرتضی فاطمی سردبیر نشریه پنجره با بیان اینکه این هفته‌نامه از شنبه انتشار خواهد یافت، اظهارداشت: چهار سال پیش برخی از عزیزان و دردمندان انقلاب به ویژه آقای زاکانی با طراحی زیر ساخت‌های و فراهم‌آوری امکانات، پایگاهی را در قالب نشریه پنجره برای دوستداران  نظام بنیان نهادند.

سردبیر نشریه پنجره تصریح کرد: به یمن ورود پنجره هوایی تازه در فضای فکر، اندیشه وحتی سیاست به وجود آمد و بارقه‌های امید در دل دوستان انقلاب شکل گرفت.

وی با بیان برخی از دلایل تعطیلی چند هفته‌ای پنجره افزود: خیلی‌ها از این بسته شدن ناراحت و نگران شدند؛ اما بسیاری نیز نه تنها ناراحت بلکه خوشحال هم بودند.

فاطمی با بیان اینکه وزارت ارشاد در این مدت هیچ دغدغه‌ای در باب تعطیلی پنجره از خود نشان نداد، گفت: طی شش هفته‌ای که پنجره منتشر نشد هیچ‌یک از مسئولان دولتی و صاحب منصبان عرصه فرهنگ با بنده و دیگر دوستان تماس نگرفتند تا شاید لااقل تسکینی بر آمال ما باشند و عزیزانی نیز که از این مسئله ناراحت و نگران بودند، دستشان به جایی بند نبود.

سردبیر نشریه پنجره بر همین اساس یکی از مشکلات نشریه پنجره را مشکل کاغذ و نابسامانی ارز عنوان کرد و گفت: در چند ماهه اخیر با توجه به جمیع مشکلات به ویژه معضل سوء مدیریت کالا و محصولات وابسته به ارز رشد دو برابری افزایش هزینه داشته است؛ اما افزایش هزینه‌های کاغذ بیش از سه برابر بوده است.

وی همچنین گفت: ما نشریه‌ای هستیم که متکی به مخاطبیم و از مانیفست روزنامه‌نگاری حرفه‌ای؛ پیروی نمی‌کنیم چراکه در روزنامه‌نگاری حرفه‌ای شما باید تجارت پیشگی کنید؛ در این نوع روزنامه‌نگاری باید برای نیل به موفقیت، روزنامه نگاری آفتاب پرستانه را خوب و حرفه‌ای آموخت؛ اما چه کنیم که الحمدلله ما از ژورنالیسم حرفه‌ای بویی نبرده‌ایم.

فاطمی افزود: مخاطبین ما معمولاً‌ از طبقه متوسط هستند و اگر ما قیمت را بالاتر می‌بردیم مخاطب را از دست می‌دادیم.

سردبیر نشریه پنجره افزود: اگر نمی‌دانستیم و نشنیده بودیم که یک نشریه  ۶۰۰ میلیون یارانه کاغذ دریافت می‌کند و علیه مبانی اسلام  و انقلاب مطلب می‌نویسد خیلی راحت‌تر بودیم و کمتر خون دل می خوردیم.

وی همچنین درباره پرهیز از رسانه‌ای نشدن این مطالب گفت: آقای زاکانی معتقد بود در این شرایط اگر موضوع پنجره را مطرح کنیم تنش‌ها و چالش‌های اقتصادی را بیشتر خواهیم کرد از این رو سعی کردیم، سکوت کنیم.

فاطمی افزود: پنجره انشاالله شنبه هفته آینده در کیوسک‌های سراسر کشور خواهد بود و با قدرت کار خود را ادامه می‌دهد.

سردبیر هفته‌نامه پنجره در پایان خاطرنشان کرد: پنجره جزء معدود نشریاتی است که فروش شهرستان‌های آن بیشتر از تهران است و این را از افتخارات خود می‌داند.