:: دولت به دنبال حضور ۴۷ میلیونی در انتخابات است

احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در پایان نشست هیئت دولت درباره برخی سخنان پیرامون انتخاباتی بودن انتصاب‌های جدید وی در نهاد ریاست جمهوری و برخی سازمانها گفت: برخی خیال می‌کنند از سیاست و مدیریت تنها انتخابات وجود دارد و آن را می‌فهمند آن هم انتخابات به مفهوم اینکه خودشان به قدرت برسند در حالی که کشور فقط انتخابات نیست انتخابات نقطه تجلی مردم در حاکمیت و بسیار مهم است.

احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ دولت نه در انتخابات مجلس و نه در چند انتخابات آینده کاره‌ای نیست و برنامه‌ای ندارد. دولت به دنبال کشف نظر مردم است و حضور پرشکوه مردم را در انتخابات دنبال می‌کند.

وی گفت: من صریحا به شما که این پرسش را مطرح می‌کنید عرض می‌کنم آنچه که در ته ذهن دولت است یک انتخابات پرشکوه و با حضور حداکثری است؛ اگر در انتخابات قبلی حضور ۴۰ میلیون بود در انتخابات بعدی این حضور به ۴۶ یا ۴۷ میلیون برسد. هدف ما این است که همه بیایند و حضور حداکثری باشد و این برای ما مطلوب است و رئیس جمهور با حداکثر رای ممکن سرکار بیاید.

رئیس جمهور ادامه داد:‌ ما در اینجا دخالتی نداریم مردم باید انتخاب کنند آنچه که ما به دنبال فراهم کردن بستر آن هستیم انتخاباتی با بالاترین حضور است.

احمدی‌نژاد گفت: این مسئله دو معنا دارد یک معنای سیاسی دارد که به معنای این است که تمام معادلات منطقه و بین‌الملل به نفع ما تغییر کند یکی معنای اجرایی داخلی نیز دارد و آن این است زمانی که مردم متمرکز می‌شوند در روی مساله انتخابات بسیاری از نابسامانی‌های داخلی خود به خود حل می‌شود.

وی افزود: بالاخره دولت مقتدری از رای مردم شکل می‌گیرد و مسائل را حل می‌کند. انتخابات بسیار مهم است و اصلا نباید آن را در چارچوب حزب و گروه من یا تو قرار بگیرد.

رئیس جمهور ادامه داد:‌ هر چه ملت تشخیص بدهند همان است تجربه نشان داده است کسانی که تلاش می‌کنند به جای مردم تصمیم بگیرند و یا مردم را محدود کنند و یا خیال می‌کنند می‌توانند نظر مردم را هدایت کنند اشتباه است.

وی افزود: ملت یک اقیانوس است و افراد و دستجات مثل قطره‌های اقیانوس هستند اقیانوس است که قطره‌ها را هدایت می‌کند. ملت ما نشان داده است که همواره بهترین تصمیم را می‌گیرد.

رئیس جمهور ادامه داد:‌ هر تصمیمی که مردم گرفتند به نفع انقلاب و تاریخ و کشور بوده است خیال من از این بابت راحت است ما اینقدر خیالمان راحت است که یک دقیقه هم به اینکه چه کسی کاندید است فکر نمی‌کنیم چون در حیطه کار ما نیست.

وی افزود: آنچه که ما می‌دانیم این است که ملت حتما به صحنه می‌آید و کار خود انجام می‌دهد برای من یقینی است که تصمیم ملت بهترین خواهد بود. بعضی‌ها خیال می‌کنند که می‌شود که مردم را در گروه‌ها و دستجات جا داد مانند آنکه بخواهیم اقیانوس را در یک لیوان قرار دهیم یک ملت را نمی‌توان محدود کرد. هیچ ملتی در قالب احزاب و گروهها جا نمی‌شوند.

وی افزود: برخی خیال می‌کنند لازمه دموکراسی این است که مردم در داخل احزاب بروند در حالی که در خود آمریکا که ته خط دموکراسی بر حسب ظاهر است مردم در دو یا سه حزب جا نشده اند مگر این دو حزب چند عضو دارد؟ یک درصد مردم آمریکا هم عضو این احزاب نیستند. آنها ساختارها را طوری بسته‌اند که هر کس دوست دارد با لابی‌های صهیونیست دست دارد، رای بیاورد. ما قبول نداریم که آنجا مردم تصمیم می‌گیرند.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت هیچ برنامه‌ای برای تاثیرگذاری بر انتخاب مردم ندارد. اندیشه دولت این نیست فرهنگ این دولت این نیست ما الان به فکر این هستیم که کشور را جلو ببریم و توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم. الان بخش زیادی از مردم تحت فشار هستند و ما می‌خواهیم فشار را از دوش مردم برداریم. و من باز هم تاکید می‌کنم دولت هیچ اعتقادی به این ندارد که ما باید بر روی مردم تاثیرگذار باشیم مطلقا دولت هیچ برنامه‌ای برای تاثیرگذاری بر انتخابات ندارد و هیچ کدام از این انتصاب‌ها در این راستا نیست.

وی ادامه داد:‌ من قبلا نیز گفته‌ام که تا زمانی که این دولت است ما تغییرات هم خواهیم داشت. ما اگر ببینیم که هر کس در جایی که سمتی را برعهده دارد دیگر نمی‌تواند کار خود را انجام دهد جای خود را به دیگری خواهد داد.

وی افزود: ‌بعضی‌ها که سخنانی در این خصوص می‌گویند تنها فکر خود را بیان می‌کنند مگر بنا است استاندار و وزیر به جای مردم انتخاب کنند. تغییر وزیر چه تاثیری در جابه‌جای مردم دارد آیا یک وزیر می‌تواند رای مردم را جابه‌جا کند این حرف‌ها بسیار سطح پائین است و کسانی که این حرفها را می‌زنند روحیه ملت را نمی‌شناسند.

وی ادامه داد:‌ ما کار طبیعی خود را انجام می‌دهیم و از اول تغییرات بوده است ما مانند یک تیم ورزشی هستیم که کار خود را انجام می‌دهیم. استراتژی و تاکتیک‌های مختلف داریم تا به هدف برسیم هدف هم پیروزی ملت است و به صورت دائم هم جابه‌جایی داریم.

رئیس جمهور ادامه داد:‌ اگر ما برنامه نداشتیم جابه‌جایی هم نمی‌داشتیم. از این رو برنامه اصل است و آدم‌ها فرع هستند آدم‌ها باید در خدمت برنامه باشند. ما بطور مثال در حوزه اقتصاد برنامه داریم تا با فشارهای دشمن مقابله کنیم بزودی زمان آن خواهد رسید که من کارهای دولت را در زمینه اقتصاد تشریح کنم. و وقت آن نیز خواهد رسید.