:: بدون تصمیم ایران حرکتی در منطقه انجام نمی‌شود

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از یادمان شهدای نیروی دریایی و رونمایی از کتاب «حدیث آب و آفتاب» با اشاره به احداث گنجینه عرفان در این شهر اظهار کرد: شهدا موجب سرافرازی و سربلندی کشور جمهوری اسلامی شدند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ترفندهای استکبار جهانی را پشت سر گذاشته که این امر به برکت خون شهدا است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به جایگاه ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا اشاره کرد و افزود: مستشاران اروپایی و آمریکایی برای تامین منافع نامشروع کشورهای خود در ایران حضور داشتند و اکنون نیز در دریای عمان و خلیج فارس به دنبال منافع نامشروع خود هستند.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران تصمیم‌ساز نبودند، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در صدر اخبار جهان است و در منطقه آسیای جنوب غربی تصمیم‌ساز هستیم.

سیاری با تصریح بر اینکه امروز ایران بازیگر اصلی منطقه است، خاطرنشان کرد: بدون تصمیم ایران حرکتی در منطقه انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: ایران اکنون دارای اقتدار نظامی، سیاسی و اجتماعی بوده و این امر برای ملت ایران سرافرازی را به وجود آورده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جایگاه این کشور قبل از پیروزی انقلاب را در منطقه زیر صفر و یخ‌زده توصیف کرد و یادآور شد: امروز حضور ناوشکن‌های جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد نشانه اقتدار نظام بوده و پرچم ایران در عرصه آب‌های آزاد به اهتزاز در می‌آید و برای کشورهای منطقه امیدآفرین و الهام‌بخش است.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران از امام (ره) درس گرفته است، اذعان کرد: دشمنان از طریق سخت‌افزاری نتوانسته‌اند با انقلاب اسلامی مقابله کنند و در عرصه‌های جنگ نرم، فرهنگی و اقتصادی وارد عرصه شدند اما مطمئن باشند ملت ایران روی پای خود می‌ایستند.

سیاری تمام دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را به برکت خون شهدا دانست و تصریح کرد: اگر شهدا مردانه ایستادگی نمی‌کردند امروز پیشرفتی نداشتیم.

وی رمز پیروزی جمهوری اسلامی ایران را استمرار راه شهدا خواند و تصریح کرد: تمام شهدا عزیز هستند و یاد آنها را باید گرامی بداریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، جایگاه نیروی دریایی ارتش در گیلان را بسیار بالا دانست و افزود: ناوگان منطقه چهارم نیروی دریایی در شمال کشور در انزلی مستقر است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد آموزش و پرورش نیروی دریایی ارتش در گیلان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: نقش گیلان در تربیت و آموزش کارکنان نیروی دریایی ارتش بسیار مهم است.

*نیروی دریایی محلی برای رهایی و حرکت است

استاندار گیلان نیز در مراسم مذکور با بیان اینکه نیروی دریایی ایران در طول تاریخ تا مقطع جمهوری اسلامی نیرویی قابل توجه نبود، اظهار کرد: نیروی دریایی ایران اکنون شکل راهبردی به خود گرفته و دنیا را تحت تاثیر قرار داده و نقل محافل سیاسی و نظامی است.

کیهان هاشم‌نیا تصریح کرد: مقام معظم رهبری فضایی را برای نیروی دریایی ایران ایجاد کرده که این نیرو امروز افتخار کشور است.