:: تجهیز ارتش رژیم صهیونیستی به بمب‌های «بتن‌شکن»

بمب

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از کنگره ای کشور خواست تا کمک های نظامی به رژیم صهیونیستی را ۶۴۷ میلیون دلار افزایش دهد تا از این طریق مهمات نیروهای مسلح اسرائیل متعاقب جنگ غزه تجدید شود.

بر اساس این خبر، پنتاگون می خواهد بعد از انجام عملیات ستون ابرها، ارتش رژیم صهیونیستی را به یک سیستم تعقیب پنهانی تجهیز کند که بمب های جاذبه ای که به سمت هدف نشانه گیری نمی شوند را به مهماتی هدایت شونده توسط ماهواره تبدیل می کند.

پنتاگون همچنین می خواهد ارتش رژیم صهیونیستی را به موشک هایی که قابلیت نصب روی جنگنده های اف ۱۵ و ۱۶ و نفوذ در اهداف زیر زمینی و یا مستحکم را دارند، تجهیز کند.

در ادامه این خبر نوشته شده است که کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل همچنین شامل سیستم تعقیب پنهانی و بمب های «BLU-109» و همچنین بمب شکن به اصطلاح «بتن شکن» به وزن بیش از ۹۰۰ کیلوگرم می شود که هدف از این بمب ها، شسکت حیاتی ترین و مستحکم ترین اهداف دشمن و از جمله انبارهای تسلیحاتی و نفوذی به اندازه ۶ فوت در داخل یک بتون مستحکم است.

«جف وایت» یکی از تحلیلگران نظامی در مؤسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن، هدف از بسته کمک نظامی جدید آمریکا به اسرائیل تا حدی به دلیل تمایل واشنگتن به کمک به اسرائیل در تجدید انبار مهماتش صورت می گیرد آن هم بعد از اینکه انبار تسلیحاتی اسرائیل بعد از جنگ ماه نوامبر علیه فلسطینیان نوار غزه تضعیف شده است.