:: تأخیردستگاه‌ها درارائه بودجه پیشنهادی

موسی‌الرضا ثروتی در خصوص جلسه عصر دیروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در این جلسه که با حضور معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی برگزار شد، گزارش عملکرد ۹ ماهه بودجه سال جاری ارائه و توضیحاتی در مورد بودجه سال ۹۲ داده شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: معاونت برنامه‌ریزی علت تأخیر در ارائه لایحه بودجه به مجلس را اعلام دیر هنگام بودجه پیشنهادی از سوی دستگاه‌های مختلف و  نرسیدن به جمع‌بندی برای تعیین میزان صادرات نفت و قیمت ارز در بودجه اعلام کرد.

ثروتی گفت: آنچه درباره عملکرد امسال بودجه ارائه شد، رقمی در حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان دریافتی و هزینه‌کرد بودجه دولت بوده و در طرح‌های عمرانی نیز حدود ۷ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

وی با بیان اینکه ارقام اعلامی تحقق ۷۰ درصدی بودجه ۹ ماهه را نشان می‌دهد، افزود: در واقع ۶۳ هزار میلیارد تومان بودجه جاری و ۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در سال جاری عمل شده است.

این نماینده مجلس در مورد محور سؤالات خود از وزیر اقتصاد در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون اقتصادی گفت: سوال من از وزیر در ۶ محور عدم پرداخت یارانه به تولید، عدم پرداخت تسهیلات به تولید، عدم پرداخت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ، عدم اجرای طرح شهرک‌های صنعتی، عدم پرداخت کامل سهم صنعت و معدن از صندوق توسعه ملی و عادلانه نبودن توزیع سهم این بخش در کشور است.