:: تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه استقرار موشک‌های پاتریوت در آنکارا

در ادامه اعتراضات گسترده احزاب سیاسی مخالف و مردم مسلمان ترکیه نسبت به تصمیم دولت آنکارا در زمینه استقرار موشک های پاتریوت ناتو در مرز سوریه، مردم آنکارا نیز با شرکت در تظاهراتی که از سوی حزب آزادی و همبستگی برگزار شد، اعتراض خود را به این اقدام ابراز کردند.

در این تظاهرات که با راهپیمایی اعضای حزب آزادی و همبستگی و جمعی از مردم آنکارا همراه بود، تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردهایی در محکومیت این اقدام از دولت ترکیه خواستند تا از پیمان ناتو خارج شده و تمامی پایگاه های این پیمان و آمریکا در خاک ترکیه را تعطیل کند.

خانم «بیل گه سچکین چتین کایا» یکی از رهبران حزب آزادی و همبستگی طی سخنانی خطاب به تظاهرکنندگان موشک های پاتریوت ناتو را نشانه موضع گیری خصمانه دولت آنکارا در قبال همسایه مسلمان خود سوریه ارزیابی کرد و استقرار این موشک ها در مرز سوریه را عامل تخریب آینده مردم ترکیه دانست و مخالفت حزب متبوع خود و مردم ترکیه با این اقدام را اعلام کرد.

اقدام دولت آنکارا برای استقرار موشک های پاتریوت ناتو به بهانه تهدیدات احتمالی از جانب سوریه پیش از این نیز با واکنش جدی ایران، روسیه و چین روبرو شده است. این کشورها معتقدند غربی ها با این اقدام ترکیه را به سوی جنگ با سوریه سوق می دهند.