:: ارزشی برای جریان منحط انحرافی قائل نیستم/با مشایی تماس هم نداشتم

شهاب‌الدین صدر

شهاب‌الدین صدر طی بیانیه‌ای در واکنش به اتهام «نزدیکی به جریان انحرافی»، «دوستی با اسفندیار رحیم مشایی»، «نماینده جریان انحرافی در جامعه پزشکی» و«مهره مشایی» واکنش نشان داد و خطاب به مدیر مسئول یکی از سایت‌های خبری نوشت: تشکر من از شما به این دلیل است که پس از یک سال ، اولین رسانه ای هستید  که جسورانه و با شهامت کامل و بر خلاف بسیاری از سایت های بی هویت و ناشناس، که با دروغ پراکنی های غیر اخلاقی و انتشار شایعاتی از اساس کذب و تهمت هایی ناروا و اتهاماتی بی اساس به اینجانب (که شما جسورانه آنها را به زبان آوردید) ، را با رویکردی ناجوانمردانه و غیر انسانی و بدون درج نام اینجانب و با اشاراتی کودکانه و غیرحرفه ای و در لفافه، فضای مطبوعات، رسانه و متاسفانه برخی محافل و گروهای سیاسی را مسموم و با آبرو و شخصیت یک مومن که حفظ آبروی آن از حفظ کعبه بالاتر است، چه کاسبی‌ها، بازی ها و کینه توزی های شخصی و سیاسی که نکردند!

اما متاسفانه از آنجا که در متن و ظاهر این اخبار، هیچگاه نامی از اینجانب برده نمی‌شد، امکان پاسخ گویی و شکایت حقوقی از من گرفته می شد؛ لذا از شما که این فرصت را پس از ماه‌ها در اختیار من قرار دادید  تا از آبرو، اعتبار و حیثیت سیاسی خود دفاع نمایم کمال  سپاسگزاری می نمایم  و هیچگونه گله و شکایتی از سایت شما نخواهم داشت، اما توجه خود و شما را به این آیه شریفه از قرآن کریم جلب می نمایم: ” وَ لا تَخفُ ما لَیسَ لکَ بِه عِلم ، انَّ السَّمعَ و البَصَرَ و الفُوادَ کلُّ اُولئکَ کانَ عَنهُ مَسئولا”

صدر همچنین ده نکته را در بیانیه خود آورده که در ادامه می‌آید:

نکته اول: اینجانب در طول ۳۰ سال فعالیت در عرصه های اجرایی و سیاسی کشور، همواره مطیع امر ولی فقیه زمانه خود بوده ام و دستورات امام راحل و رهبر معظم انقلاب را سر لوحه و فصل الخطاب خود دانسته و خود را سرباز کوچک انقلاب می دانم که وظیفه اش را در امور سیاسی  تبعیت از رهبری می داند نه اجتهاد شخصی،  و اصل ولایت مطلقه فقیه را اساس مشروعیت و رکن اساسی جامعه اسلامی  و رمز پیروزی و بقای آن در عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج) می دانم و مقام معظم رهبری را ولی امر مسلمین و نایب بر حق حضرت بقیه الله الاعظم (عج) دانسته که اطاعت از ایشان را برخود تکلیف شرعی و دینی می دانم.

نکته دوم: از نگاه این حقیر، حفظ احترام و انجام دستورات و منویات روحانیت معظم و مراجع عظام تقلید، از اوجب واجبات است و روحانیت شیعی را مهمترین عامل در آگاهی مردم و  پیروزی انقلاب اسلامی می دانم و از ابتدای انقلاب با هر جریان و گروهکی که خواهان حذف روحانیت از انقلاب و مروج نظریه های سکولار و اسلام منهای روحانیت بوده‌اند مقابله و مبارزه نموده‌ام و همواره در امور سیاسی  خود را ملزم به پیروی از دستورات و ارشادات جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  می دانم.

نکته سوم: در خصوص اتهامات ناروا و کذبی که در این خبر به اینجانب نسبت داده اید و چندین بار اینجانب را نزدیک به جریان انحرافی دانسته‌اید، باید عرض نمایم، اینجانب حتی به اندازه یک ارزن، ارزشی برای جریان منحط انحرافی قائل نیستم که بخواهم حتی لحظه ای به آن فکر نمایم. در بدو شکل گیری نطفه جریان انحرافی همزمان با دولت دهم، در تریبون ها و  سخنرانی های متعدد نسبت به اهداف و مقاصد شوم این جریان هشدار داده بودم که متن تمامی این سخنرانی ها موجود است اما به دلایل گوناگون و با توجه به مصالح کشور و مشورت های متعددی که با مسئولین کشور داشتیم به این نتیجه رسیدیم که سخن گفتن در خصوص یک جریان توخالی و متوهم،  منجر به بزرگ شدن و هویت دادن به آن در افکار عمومی خواهد شد.

 

نکته چهارم: در مورد اتهامی که به اینجانب در خصوص دوستی و ارتباط با آقای مشایی نسبت داده‌اید باید عرض نمایم، ضمن احترام به تمامی مسئولین کشور لازم است بدانید حتی یک بار در  طی این سال ها جلسه ای با ایشان نداشته ام و حتی تماس و صحبت تلفنی هم با وی نداشته ام و اساسا به عنوان فردی که در طول ۳۰ سال گذشته در دانشگاه و عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی حضور داشته ام، هیچگونه شناختی از ایشان نداشته ام. در مورد مباحث علمی، دینی و سیاسی  که بعضا مطرح  می‌شود، معتقدم که پایگاه اصیل تفکر و اعتقادات دینی مردم  حوزه های علمیه و مراجع و روحانیت متعهد هستند، و هر جریان و گروهی که تلاش  کند ارتباط آحاد مردم را با این پایگاه اصیل سست و تضعیف نماید در تقابل خط امام و رهبری بوده و توسط مردم بصیر ما طرد می شوند. و ملت ما بارها تجربه تلخ خیانت “روشنفکرنماهای بیسوادی” که تئوری “اسلام منهای روحانیت “را تبلیغ کرده اند را پشت سر گذاشته است.

نکته پنجم: اینجانب را متهم به نزدیکی با آقای احمدی نژاد کرده‌اید. صرف نظر از اینکه ایشان ریس جمهور کشور بوده و مورد احترام هستند و به خوبی توانسته اند شعار های انقلاب و نظام را احیا نمایند و خدمات گسترده را به مردم و کشور عرضه نمایند، باید عرض نمایم که با لطف و عنایت الهی در سالهای گذشته، در هر مسئولیتی که بوده‌ام یا با رای مستقیم مردم شریف تهران، نماینده مردم در مجلس بوده ام و و یا با رای مستقیم پزشکان محترم، در نظام پزشکی در حال خدمت به این عزیزان بوده ام و هیچگاه پست و مسئولیتی در دولت های نهم و دهم نداشته ام. از سوی دیگر، اینجانب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ از یکی دیگر از نامزدها حمایت کردم که ایشان بنا به مصالحی از ادامه فعالیت انصراف دادند و در انتخابات سال ۸۸ نیز عموم اصولگرایان در مجلس و کشور بنابر مصلحت کشور از ایشان حمایت کردند. اما همیشه اینجانب با افراط و تفریط در مورد ایشان مخالفت کرده‌ام و افراط عده ای از طرفداران و اطرافیان ایشان که وی را “معجزه هزاره سوم ” نامیدند را خطا می‌دانم و دشمنی و کینه توزی عده‌ای با ایشان را نیز به مصلحت کشور نمی دانم.

در مجلس شورای اسلامی، با توجه به شرایط حساس کشور پس از انتخابات سال ۸۸ ، و تحریم های گسترده غرب علیه ایران و نیز شروع مرحله اول هدفمندی یارانه ها، هم عقل و هم مصلحت اینگونه ایجاب می کرد که قوای سه گانه نظام باید در تعامل کامل با یکدیگر باشند و مقام معظم رهبری نیز بارها بر این مهم تاکید داشتند ، و لذا تلاش اینجانب و بسیاری از دوستان در مجلس هشتم ، صرف تعامل حداکثری میان دولت و مجلس بود ، که متاسفانه برخی از این مساله به منظور نیل به اهداف و اغراض خاص سیاسی خود ، سو استفاده کردند و اتهامات مختلفی من جمله ارتباط و جانبداری از دولت را به اینجانب نسبت دادند.

نکته ششم: در واقعه تلخ “۱۱ روز خانه  نشینی آقای احمدی نژاد” در همان روز های نخست،  اینجانب که میزبان نایب رئیس کنگره خلق چین بودم ، با ایشان و هیئت پارلمانی همراه به ملاقات رئیس جمهوری رفتیم که به یکباره متوجه شدیم که ملاقات رسمی به جای آنکه در نهاد ریاست جمهوری انجام شود در منزلی در اطراف آن صورت گرفت. پس از اتمام ملاقات و سوال اینجانب از علت این کار  و توضیحات ایشان،  تمام تلاش و کوشش اینجانب و دوستان محترم نماینده در مجلس شورای اسلامی،  در راستای پایان دادن هر چه سریع تر به  این مساله و همراهی و تبعیت ایشان در موضوعات از رهبری معظم انقلاب بوده است.

نکته هفتم: اینجانب به همراه سایر نمایندگان محترم در مجلس هشتم، با توجه به خیزش های اسلامی و بیداری اسلامی صورت گرفته در منطقه عربی و خاورمیانه و تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به بیداری اسلامی منطقه،  با حضور بیش از ۱۷۰ نماینده دیگر فراکسیون بیداری اسلامی را تشکیل را دادیم که بنده حقیر نیز رئیس این فراکسیون بودم. حال چگونه می‌شود فردی که خود موسس فراکسیون بیداری اسلامی در مجلس  بوده است با جریانی که اعتقادی به بیداری اسلامی ندارد و آن را “بهار” می نامند و “ایرانیت” را آرمان خود می‌داند هم نوا شود؟!

نکته هشتم: نگاه اینجانب به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نگاه تکلیفی است و همواره خود را سرباز امام (ره)و رهبر فرزانه انقلاب  دانسته‌ام ، و در هر کجا و در هر مسئولیتی که افتخار خدمت داشته ام خود را مطیع ولایت می دانم ؛ چه در دانشگاه،  چه در مجلس،  و چه در نطام پزشکی و… . با توجه به مشکلی که در احراز صلاحیت اینجانب برای مجلس نهم پیش آمد ، خود را تماما پایبند به قانون اسلامی و نظر شورای محترم نگهبان می‌دانم و تنها به عشق نظام، رهبری، مردم و پایبندی به قانون سخنی بیان نکرده و سکوت پیشه کردم و خواهم نمود، اما همگان را به توجه و مطالعه سخنان بسیار مهم مقام معظم رهبری که در نماز جمعه قبل از انتخابات مجلس نهم در خصوص صلاحیت ها،  ایراد فرمودند دعوت می نمایم که در زیر به خلاصه ای از مهم ترین آنها اشاره می نمایم: ایشان با ذکر ۳ نکته مهم درباره صلاحیت کاندیداهای فرمودند: نکته اول،  اینکه شورای نگهبان از لحاظ قانونی موظف است صلاحیت ها را احراز کند. و برسد به اینکه صلاحیت وجود دارد، اما توصیه همیشگی این طور بوده که سطح صلاحیت‌ها را آن قدر بالا نبرند که تعداد کمی باقی بمانند؛ دوم، اینکه بعضی‌ها به این نظارت‌های شورای نگهبان معترضند و ممکن است اعتراضشان به جا هم باشد، منتهی باید توجه کنیم که وقتی یک مقام مسئول قانونی مورد اعتماد تصمیمی گرفت تسلیم باشیم و تبعیت کنیم ونکته آخر،”اعلام میکنم همه بدانند آنها که رد صلاحیت می شوند لزوما آدم های بی‌صلاحیتی نیستند. بلکه فقط در انتخابات نمیتواند به عنوان نامزد شرکت کنند اما ممکن است مقامی که او را ردصلاحیت کرده اشتباه کرده باشد و یا ممکن است صلاحیت‌های فراوان دیگری در زمینه‌های دیگر داشته باشد. لذا نباید اینگونه فکر کنیم که از هستی ساقط شده”

نکته نهم: اما در خصوص انتخابات نظام پزشکی، باید عرض نمایم که بنده نیز با تحلیل شما کاملا موافق بوده و این انتخابات را یکی از سیاسی‌ترین انتخاب های نظام پزشکی تا این لحظه می دانم. چرا که با توجه به اخباری که از تحرکات جریان سبز و فتنه در اختیار داریم، برنامه ریزی جدی را برای پیروزی در انتخابات نظام پزشکی آغاز کرده اند و تمام تلاش خود را به کار خواهند بست، تا مدیریت بزرگترین نهاد صنفی و غیر دولتی کشور را به دست بگیرند که این خود می تواند فرصتی برای آنها تلقی شود تا جریان مرده خود را بازسازی نمایند و اولین پیروزی  خود را پس از ۱۱سال شاهد باشند، که امید است جامعه فرهیخته پزشکی کشور و نیروهای متعهد ، ارزشی ، انقلابی و دلسوز در جامعه پزشکی بیش از پیش آگاه باشند، و با وحدت  و همدلی همیشگی، از خانه و سازمان خود صیانت نمایند.

نکته دهم: متاسفانه یکی از آفت های مهمی که امروزه گریبان گیر جامعه مطبوعاتی و رسانه ای کشور و حتی میان گروه های منتسب به اصولگرایان شده است، بیان سخنان و اخباری بدون تحقیق و پشتوانه لازم در خصوص افراد، و قضاوت های سطحی و سخن پراکنی های بی مبناست. این که به صرف شنیده ها و یا با  عبارات گفته می شود؛…کلامی نقل و سخنی پرتاب می شود و زنجیره وار در محافل مختلف  دهن به دهن می پیچد ، بدون آنکه در صحت و سقم آن مطلب حداقل بررسی صورت گرفته باشد.

در کلام معصومین (ع)،  حفظ آبروی مومن از حفظ کعبه بالاتر است و احترام دارد. اما متاسفانه امروزه، بردن آبروی افراد مصداق شجاعت و شهامت برخی افراد گردیده است، تا اهداف و اغراض سیاسی خود و گروه متبوع خود را به پیش ببرند،  که این رویه بر خلاف مشی یک انسان مسلمان و شیعه علی ابن ابی طالب (ع) است.