:: بازیگرانی که بیش از استحقاق خود دستمزد دریافت می‌کنند

ادی مرفی برابر با فهرست جدید مجله فوربس بر مبنای دستمزدی که برای هر فیلم دریافت می‌کند، کمترین بازدهی را میان ستاره‌های هالیوود دارد. معمولا قرار گرفتن بر صدر یک فهرست فوربس یک امتیاز است، اما فهرست جدید این مجله احتمالا استثناست.

ادی مرفی صدرنشین فهرست بازیگران هالیوود است که بیش از استحقاق خود دستمزد دریافت می‌کنند.
سه فیلم آخر این بازیگر از جمله فیلم ناامیدکننده «سرقت برج» که پارسال اکران شد، به ازای هر دلاری که او برای هر فیلم دریافت کرده تنها ۲. ۳۰ دلار فروخته‌اند.

فوربس برای تهیه فهرست بازیگرانی که بیش از حد دستمزد می‌گیرد، میزان دستمزد آن‌ها را با میزان فروش و بودجه فیلم‌هایشان مقایسه کرده است. مبنای فهرست، سه فیلم آخر این بازیگران است که در سه سال گذشته به طور گسترده اکران شده‌اند.
کا‌ترین هیگل که پس از بازی در فیلم‌های موفق چون «Knocked-Up» و «۲۷ لباس» توانست برای فیلم‌های بعدی خود دستمزد بیشتر دریافت کند، پس از مرفی در رده دوم این فهرست قرار دارد.

فیلم‌های اخیر هیگل از جمله «One for the Money» که امسال روی پرده رفت، در مجموع با بودجه ۴۰ میلیون دلار ساخته شدند، در حالی که فروش آن‌ها ۳۷ میلیون دلار بود. فوربس تخمین زد متوسط فروش فیلم‌های هیگل در برابر هر دلاری که او دریافت کرده ۳. ۴۰ دلار بوده است.

رده‌های سوم و چهارم فهرست فوربس احتمالا باعث شگفتی است: ریس ویدرسپون و ساندرا بولاک. هر دو بازیگر محبوب تماشاگران هستند و «نقطه کور» بولاک در سال ۲۰۰۹ یک موفقیت بزرگ بود، اما چند فیلم ناموفق از جمله «از کجا می‌دانی» ویدرسپون در ۲۰۱۰ و «فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک» بولاک بازدهی آن‌ها را پایین آورد.

فوربس تخمین زده فیلم‌های ویدرسپون در برابر هر دلاری که به او پرداخت شده ۳. ۹۰ دلار بوده است. این عدد درمورد بولاک پنج دلار است.

جک بلک با ۵. ۲۰ دلار، نیکلاس کیج با شش دلار، آدام سندلر با ۶. ۳۰ دلار، دنزل واشنگتن با ۶. ۳۰ دلار، بن استیلر با ۶. ۵۰ دلار و سارا جسیکا پارکر با هفت دلار فهرست ۱۰ نفره فوربس را کامل می‌کنند.

هالیوود ریپور‌تر / ۴ دسامبر