:: جزییات جدید از عرضه نسخه انترپرایز آفیس ۲۰۱۳

انترپرایز آفیس

مایکروسافت جزییات بیشتری در مورد خرید لایسنس برای آفیس ۲۰۱۳ و تغییرات بوجود آمده در نسخه تجاری (و نه شخصی) منتشر کرد.

با ترکیب برخی از محصولات و عرضه آنها به صورت تکی (single)‌ برای برخی کاربران خرید لایسنس آفیس ۲۰۱۳ شاید گرانتر از قبل باشد و برای برخی بالعکس، بدین معنا که مثلا برای کسی که قصد داشتن مایکروسافت Lync ‌و  sharepoint را دارد، خرید لایسنس در مجموع به نفعش تمام می شود ولی اگر تنها یکی از آنها را نیاز داشته باشد، به ضررش تمام می شود چرا که باید پول هر دو را پرداخت کند. (تاکنون مایکروسافت در این باره اظهار نظر نکرده است)

اما مایکروسافت علاقمند به صحبت درباره نسخه های تجاری آفیس ۳۶۵ که روی سرور نصب می شوند است و از آنجایی که فیچرهای اصلی آفیس جدید در محیط کلود و برای کاربران در تعداد بالا طراحی و عرضه شده، بنابراین هدف اصلی مشتریانی در سطح انترپرایز بوده و لذا سرویسها و خدمات برای این نوع کاربران در اولویت قرار گرفته است.

یکی از مقامات مایکروسافت در این باره به زد دی نت گفت:

{مایکروسافت به صاحبان و علاقمندان به دریافت لایسنسف تغییرات صورت گرفته در قیمت و لیست محصولات را با حق انتخابهای جدید داده است و اغلب مشتریان در مجموع وقتی محصولات بیشتری را دریافت کنند با کاهش قیمت مواجه می شوند. به گفته وی مایکروسافت دو محصول جدا از هم Lync  استاندارد و انترپرایز را در هم ادغام کرده و تحت یک لایسنس در آفیس جدید عرضه کرده است. لایسنس های قدیمی sharepoint را نیز در نسخه جدید ترکیب کرده  و مایکروسافت اکسچینج نیز تغییرات عمده ای را در خود دیده است.}

به هر حال هنوز مایکروسافت درباره قیمت آفیس استاندارد ۲۰۱۳ به قیمت ۳۶۹ دلار و آفیس ۲۰۱۳ نسخه پروفشنال را به قمت ۴۹۹ دلار برای کاربران شخصی تایید نکرده است و کاربران شخصی باید تا ژانویه منتظر بمانند تا قیمت های اصلی برای آنها نیز تعیین گردد.

اما آفیس ۳۶۵ یا همان آفیس نسخه انترپرایز ۲۰۱۳ شامل برخی ویژگی ها به شرح زیر است:
-         از آنجایی که روی محیط کلود توسعه یافته، کاربر در هر کجا و با هر سیستم می تواند روی آن لاگین کرده و به اسناد خود دسترسی پیدا کند.
-         با Mailboxes کاربران می توانند به محتوای به اشتراک گذاشته شده به صورت تیمی دسترسی داشته باشند.
-         بالا بردن سطح امنیت و از دست ندادن اطلاعات با سیستم data loss prevention یا DLP
-         آرشیو دیتا و دسترسی آسان از هر نقطه سازمان به این اطلاعات
-         ارتباط همیشگی و برقراری اتصال دائم با کاربران با ویژگی های جدید و تعبیه شده روی sharepoint  و …
-         کار با نرم افزاری از روی محیط های جغرافیایی متفاوت و دور از هم
-         تعامل و امنیت بالاتر و برقراری میتینگ ها و کنفرانس های تجاری با کیفیت بالا از طریق Lync ‌و …
-         و در نهایت مدیریت آسانتر بر بیزینس و کسب و کار خود از طریق آفیس جدید که روی کلود و Skydrive طراحی و پیاده سازی شده است.