:: مدیرعامل گروه شرکت نمایشگا‌ه‌های بین‌المللی مشهد ۴۰ درصد یارانه حضور در نمایشگاه پاکستان را نمایشگاه بین‌المللی مشهد پرداخت می‌کند
845145_PhotoA

مدیرعامل گروه شرکت نمایشگا‌ه‌های بین‌المللی مشهد گفت: ۴۰ درصد یارانه سازمان توسعه تجارت ایران قبل از برگزاری نمایشگاه ایران و پاکستان در لاهور پاکستان از سوی نمایشگاه بین‌المللی مشهد پرداخت می‌شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران، سیدمحمد سیدی اظهار داشت: نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان ۳۱ فروردین الی ۲ اردیبهشت ماه سال آینده در حالی برگزار خواهد شد که ۴۰ درصد یارانه سازمان توسعه تجارت ایران قبل از برگزاری این نمایشگاه، از سوی نمایشگاه بین‌المللی مشهد پرداخت می‌شود.

مدیرعامل گروه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد گفت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران اقدام به برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در لاهور پاکستان کرده است.

سیدی پاکستان را ششمین کشور پرجمعیت دنیا خواند و افزود: این کشور دارای نرخ رشد جمعیت بالایی است که همین مسئله تاثیر مستقیمی بر بازار کالاهای ایرانی خواهد داشت.

وی حجم مبادلات دو کشور ایران و پاکستان در سال ۲۰۱۰ را بیش از ۸۷۳ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: تراز تجاری ایران با پاکستان مثبت بوده و صادرات غیرنفتی ایران به پاکستان در سال ۲۰۱۰ با ۳۰ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به بیش از ۵۱۳ میلیون دلار رسید.

سیدی در ادامه گفت: حجم فعلی مبادلات تجاری میان ایران و پاکستان حدود یک میلیارد دلار است و دو کشور متعهد شده‌اند تا سال ۲۰۱۵ این رقم را ۴ برابر کنند.

عضو رسمی انجمن نمایشگاه‌های جهان، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی یا مشترک در طول سال از سوی دو کشور ایران و پاکستان و ایجاد بازارچه‌های مشترک مرزی را از دیگر موارد تجاری مطرح در روابط ایران و پاکستان عنوان کرد و افزود:  همکاری بین دو منطقه آزاد تجاری ایران و پاکستان، ایجاد امکانات و تجهیزات مورد نیاز در مبادی رسمی ورود و خروج کالا در مرزهای دو کشور نیز از دیگر برنامه‌های ایران و پاکستان است.

وی معادن سنگ‌آهن و کنسانتره‌های آن، پوست و چرم، قیر نفت، خدمات فنی مهندسی، برق و مواد غذایی را از جمله زمینه‌های فعالیت شرکت کنندگان در نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در پاکستان عنوان کرد و افزود: ساختمان و مصالح ساختمانی، بهداشت، اتومبیل و صنایع وابسته،اثاثیه، حمل و نقل، ماشین‌آلات و ابزارآلات کشاورزی، مواد غذایی، تهویه مطبوع و صنایع وابسته، محصولات و تکنولوژی شیمیایی و پتروشیمی و همچنین گردشگری از دیگر فعالیت‌های شرکت‌ کنندگان در نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در پاکستان خواهد بود.