:: مرغ در بازار کیلویی ۶۳۰۰ تومان شد/ موج جدید کاهش قیمت مرغ

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با بیان اینکه هم‌اکنون قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در بازار درحدود ۶۳۰۰ تومان است، گفت: تاکنون فقط حدود ۲۳ درصد از ۵۵ هزارتن کنجاله سویایی که از شرکت پشتیبانی امور دام طلب داشتیم را دریافت کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم مابقی آن را بگیریم.

حسین مقدم نیا در خصوص قیمت فعلی مرغ اظهارداشت: درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری درحدود ۴۲۵۰ تومان و قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در بازار درحدود ۶۳۰۰ تومان است. پیش از این، قیمت هر کیلوگرم مرغ در سطح شهر بیش از ۷۰۰۰ تومان شده بود.

وی با بیان اینکه اگر نهاده ها به صورت مداوم به دست تولیدکنندگان برسد شاهد روند کاهشی قیمت مرغ در بازار خواهیم بود، گفت: صنعت پرورش مرغ گوشتی روزانه به ۱۰ هزارتن نهاده ذرت و ۵ هزارتن نهاده کنجاله سویا نیاز دارد که باید به طور مستمر تامین شود تا قیمت مرغ در بازار افزایش پیدا نکند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران درخصوص میزان دریافت نهاده کنجاله سویا، گفت: تاکنون فقط درحدود ۲۳ درصد از ۵۵ هزارتن کنجاله سویایی که از شرکت پشتیبانی امور دام طلب داشتیم را دریافت کرده ایم و امیدواریم بتوانیم مابقی آن را بگیریم.

وی در ادامه افزایش قیمت نهاده ذرت در بازار را مورد اشاره قرار داد و افزود: متاسفانه طی چند روز گذشته قیمت نهاده ذرت از هرکیلوگرم ۵۸۰ تومان به ۶۵۰ تومان افزایش یافته و این مسئله مشکلاتی را برای تولیدکنندگان بوجود آورده است.

مقدم نیا درخصوص میزان تولید گوشت مرغ عنوان کرد: با توجه به اینکه ماهیانه در حدود ۹۰ میلیون تا ۹۵ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می شود، انتظار داریم در ماه بالغ بر ۱۴۴ هزارتن گوشت مرغ تولید و به بازار عرضه کنیم.

به نقل از مهر