:: بحران کاهش جمعیت کشور/ضرورت تلاش مضاعف رسانه ملی در تغییر سیاست‌های کنترل جمعیت

 

مینو اصلانی اظهار داشت: با توجه به آمارهای ارائه شده، جمعیت ایران کاهش پیدا کرده و بحران ناشی از کم شدن جمعیت کشور را تهدید می‌کند. این مسئله از منظر اجتماعی و سیاسی به نفع کشور نیست و باید هر چه سریعتر سیاست‌های کنترلی در این زمینه بازنگری شود.

وی افزود: سیاست‌های غلط در زمینه کنترل جمعیت از سال ۷۱ آغاز شده است. در آن سال جمعیت ایران به تعداد مطلوبی رسیده بود و از آن زمان باید سیاست‌های جمعیتی برپایه رشد طبیعی جمعیت اعمال می‌شد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه خطر بحران کاهش جمعیت جدی‌تر از آن است که مطرح می‌شود گفت: هر چه سریعتر سیاست‌ها باید بازنگری شده و برنامه‌ریزی همه جانبه‌ای در راستای حمایت از خانواده صورت بگیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه سیاست‌های آموزشی و بهداشتی همچنان برپایه برنامه‌های سابق کنترل جمعیت در دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز بهداشتی درمانی پیش می‌رود که سریعتر باید اقدامات لازم در این خصوص تغییر برنامه‌ها صورت بگیرد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در این زمینه یادآور شد: رسانه‌های جمعی بویژه رسانه ملی باید تلاش ویژه‌ای را در این خصوص انجام دهد چرا که در بسیاری از تولیدات تلویزیونی و سریال‌ها خانواده‌ها با دو فرزند نشان داده می‌شوند.

اصلانی درباره سیاست‌های تشویقی دولت در حمایت از خانواده‌ها گفت: سیاست دولت باید به گونه‌ای باشد که خانواده‌ها برای داشتن فرزند تشویق شوند بویژه نظام اداری باید برای زنان شاغل به خصوص مادرانی که فرزند آن‌ها بیشتر است تسهیلاتی را در نظر بگیرند.

وی تفکرات کاهش جمعیت را ناشی از تفکرات صهیونیست جهانی دانست و تأکید کرد: ریشه این سیاست‌ها در تفکرات صهیونیست جهانی است که به منظور کنترل نشر و ترویج فرهنگ اسلام انجام می شود. این تفکر روی کاهش نیروی انسانی در کشورهای مسلمان سرمایه‌گذاری کرده و برنامه‌های خود را به سازمان‌های بین‌المللی تحمیل می‌کند.

رئیس جامعه بسیج زنان کشور با اشاره به نقش مردم در مواجهه با این بحران خاطرنشان کرد: علاوه بر سیاست‌ها و حمایت‌های دولت خود مردم مهمترین نقش را در مقابله با توطئه‌های دشمنان در این زمینه دارند. مردم باید به این نتیجه برسند که خانواده‌های پرجمعیت برخلاف تصور آنها با نشاط‌‌‌ تر بوده و در صورت دادن آموزش‌های صحیح به فرزندان خانواده‌های پرجمعیت پشتوانه آنان به حساب می‌آیند.