:: حسن نجاریان عنوان کرد :خرید بهترین فیلم‌های سه‌بعدی جهان در دستور کار بنیاد سینمایی فارابی
13901213000060_PhotoA

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی گفت: در مورد اکران فیلم‌های خارجی، بهترین آثار یا به زبان دیگر بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان خریداری شده است و در مورد آثار سه‌بعدی هم قرار است همین اتفاق رخ دهد.

«حسن نجاریان» قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی که مسئولیت برنامه‌ریزی برای اکران فیلم‌های خارجی را برعهده دارد، در مورد نحوه اکران فیلم‌های سه بعدی، اظهار داشت: اکران فیلم‌های سه‌بعدی در ادامه اکران فیلم‌های خارجی در سینماهاست. بنیاد سینمایی فارابی به دنبال این است که مردم را با فیلم‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا آشنا کند و به خاطر همین مسئله طرح اکران سه‌بعدی را در دستور کار خود قرار داده است.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در ادامه ، گفت: در این راستا فیلم‌هایی که بتوانیم رایت‌ عمومی آن‌ها را بخریم، دوبله می‌کنیم و در برنامه‌ اکران قرار می‌دهیم.

 

* اکران فیلم‌های خارجی را با سه سینما آغاز کردیم

 

نجاریان تصریح کرد: برای اکران فیلم‌های خارجی با توجه به محدودیت‌ها فضای اکران رو به رو هستیم و با همان فضای محدود به کار خود ادامه می‌دهیم. کار را با سه فیلم آغاز کردیم. اکران فیلم‌های سه‌بعدی هم در همین طرح است اما اگر در ادامه استقبال از فیلم‌ها زیادتر شد، مدت‌زمان و تعداد سانس‌های نمایش‌دهنده را بیشتر می‌کنیم.

 

* با محدویت اکران فیلم‌های خارجی و سه‌بعدی مواجه هستیم

 

وی در ادامه در مورد گسترش این فضا به فارس، گفت: قرار است اگر این کار گسترش پیدا کرد، تعداد سانس‌های کار را افزایش دهیم، به طور مثال از یک سئانس به دو سئانس برویم اما در حال حاضر محدودیت اکران داریم.

 

* اگر کار درجه یک نباشد، پخش را آغاز نمی‌کنیم

 

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در ادامه اظهار داشت: به کیفیت کم در اکران فیلم‌های خارجی و سه‌بعدی رضایت ندادیم. در رابطه با اکران فیلم‌های خارجی کیفیت عالی، دوبله و تجهیزات مد نظر است و اگر کار درجه یک نباشد، پخش آن را آغاز نخواهیم کرد.

 

* رایت‌ فیلم‌های سه‌بعدی جشنواره فجر باید دوباره خریداری شود

 

نجاریان در ادامه در مورد تاریخ اکران فیلم‌های سه‌بعدی نیز اظهار داشت: تاریخ قطعی اکران آثار سه‌بعدی مشخص نیست، به خاطر اینکه رایت‌ فیلم‌های سه‌بعدی که خریداری شده محدود به جشنواره فیلم فجر بود که برای اکران عمومی باید رایزنی مجدد صورت بگیرد و قطعاً اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است.

 

* بهترین آثار خارجی برای اکران انتخاب می‌شوند

 

وی در ادامه افزود: در مورد اکران فیلم‌های خارجی، بهترین آثار یا به زبان دیگر بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان خریداری شده است و در آثار سه‌بعدی هم قرار است همین اتفاق رخ دهد.

 

* استقبال مخاطب با توجه به محدودیت‌ها رضایت‌بخش است

 

«حسن نجاریان» در پایان این گفت‌وگو در مورد اسقبال مردم از اکران آثار سه‌بعدی گفت: با توجه به تبلیغات محدود و شروع داستان، تا بیننده عادت کند زمان می‌برد ولی به نظرم در حال حاضر با محدویت‌های موجود در فضای اکران، استقبال مخاطبان  رضایت‌بخش بوده است اما در آینده اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.