:: بررسی وضعیت پیشرفت “مسکن مهر” در کمیسیون عمران مجلس

کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه این هفته تشکیل جلسه می‌دهند.

رأی‌گیری طرح رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان و رسیدگی به طرح خدمات‌رسانی به ایثارگران در دستور کار جلسات این هفته کمیسیون مذکور قرار دارد.

طرح‌های “اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب ۱۳۷۴ و اصلاحیه بعدی آن” و ”اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحیه آن مصوب ۱۳۷۷ و الحاق موادی به آن” و نیز لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در دستور کار کمیسیون عمران قرار دارد.

نمایندگان عضو کمیسیون عمران در نشست روز سه‌شنبه خود، لایحه قضازدایی و حذف برخی از عناوین مجرمانه از قوانین، طرح جامع کاداستر، لایحه تعیین حریم حفاظتی-امنیتی اماکن و تأسیسات کشور، طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، طرح تأسیس سازمان ملی استاندارد ایران، طرح مدیریت خدمات کشوری، طرح تسریع در اجرای طرح‌های هادی روستایی، لایحه موافقتنامه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه و تشریفات الحاقی آن و لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن جهانی زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی را بررسی می‌کنند.

رسیدگی به وضعیت پیشرفت مسکن مهر و نحوه اعطای تسهیلات بانکی با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک مسکن نیز عصر روز سه‌شنبه در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

کارگروه حمل و نقل کمیسیون عمران نیز عصر روز سه‌شنبه طرح تجهیز و بازسازی ناوگان هوایی آشیانه جمهوری اسلامی ایران و اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل‌کشور را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

به نقل از فارس