:: جدول پخش تلویزیونی ماه رمضان امسال

 

بازپخش

پخش

سریال

شبکه

۲۳:۰۰

۱۹:۰۰

شایدبرای شما

۵

۱۶:۰۰

۲۱:۰۰

خداحافظ بچه

۳

۱۵:۰۰

۲۲:۳۰

رازپنهان

۱

-

۲۳:۴۵

چمدان

۲

 

 

تلویزیون درصدد برآمده تا با پوشش گسترده مسابقات المپیک ۲۰۱۲، رضایت مخاطبانش را جلب کند؛ بر این اساس پیش‌بینی می‌شود ویژه برنامه‌های المپیک و سریال‌های مناسبتی بیش از سایر ساختارها، مخاطب را پای تلویزیون نگه دارند.

در ماه رمضان امسال به‌رغم سال‌های گذشته هیچ یک از شبکه‌های تلویزیونی به سراغ داستان‌های ماورایی نرفته‌اند؛ ضمن اینکه دو سریال با مضمون طنز پخش خواهند شد. شبکه یک سیما ماه رمضان امسال با «راز پنهان» فلورا سام (۲۲ و ۳۰، تکرار ساعت ۱۵ و ۱۵)، شبکه دو با «چمدان» (۲۳ و ۴۵ دقیقه)، شبکه ۳ با «خداحافظ بچه» منوچهر هادی (۲۱، تکرار ساعت ۱۶) و شبکه تهران هم ماه رمضان امسال با پخش مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» (ساعت ۱۹ پیش از افطار، تکرار همان شب ساعت ۲۳) به استقبال مخاطبان خواهند رفت.

شبکه دوی سیما همچنین مجموعه نمایشی «مثل من، مثل تو» را برای گروه کودک و خردسال در ایام ماه رمضان در نظر گرفته است. شبکه دو سیما ماه رمضان برنامه «سینما معناگرا» را هر روز ساعت ۱۸ به مدت ۹۰ دقیقه در کنداکتور پخش خود دارد. سریال «سرزمین قدس» هم در ۳۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای توسط کشور سوریه تولید شده است که هر شب ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه پخش می‌شود. این مجموعه به کارگردانی احمد دیعبس تهیه شده که در آن به ظلم‌هایی که انگلیسی‌ها به مردم مظلوم فلسطین روا داشته‌اند، پرداخته است.

شبکه ۳ هم سری ششم از مجموعه طنز
خنده بازار به تهیه کنندگی فرید شب‌خیز و کارگردانی‌ شهاب عباسی را در کنداکتور پخش خود دارد که هر شب ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه بعد از پایان سریال خداحافظ بچه به مدت ۶۰ دقیقه پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه به روی آنتن می‌رود. به گزارش ایسنا، از هم اینک ویژه برنامه‌های المپیک تلویزیون هم مشخص شده‌اند و قرار است از شبکه‌های سراسری همچون یک،‌ دو، سه و پنج سیما پخش شوند.

پخش ویژه برنامه‌های المپیک از اول ماه رمضان آغاز می‌شود که این ویژه برنامه‌ها از شبکه یک سیما هر روز ساعت ۱۶ به مدت ۴۵ دقیقه روی آنتن می‌روند؛ همچنین شبکه دو سیما هم ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه هر روزش را به مدت نیم ساعت به پخش برنامه‌های المپیک اختصاص می‌دهد. شبکه سه سیما هم عصر هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۷ و ۴۵ دقیقه ویژه برنامه‌های المپیک را در کنداکتور پخش خود خواهد داشت. شبکه تهران هم به عنوان یکی از شبکه‌های سراسری، قرار است پخش برنامه‌های المپیک را به همراه داشته باشد و هر روز این برنامه را ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه پخش می‌کند.

به گزارش ایسنا،‌ ماه رمضان هر سال تلویزیون علاوه بر سریال‌های جدید مناسبتی، یکسری سریال‌های قدیمی سال‌های گذشته را هم به روی آنتن می‌برد که پخش آنها هم از روز اول ماه رمضان آغاز می‌شود.

از جمله سریال‌های جدیدی که برای ماه رمضان امسال در نظر گرفته شده‌اند و قرار است از شنبه شب ۳۱ تیر ماه روز اول ماه رمضان به روی آنتن بروند، «دلنوازان‌»، «خسته‌دلان‌»، «سرگشته‌»، «صاحب‌دلان» و «اغما» هستند.

سریال «اغما» با موضوع ماورایی هر روز عصر ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود که بازیگرانی همچون امین تارخ‌، ناصر ممدوح‌، ایرج نوذری‌، لعیا زنگنه،‌ شیرین بینا و… در آن ایفای نقش کردند. شبکه سه «دلنوازان» را هر روز ساعت ۱۲ روی آنتن می‌برد. شبکه تهران هم قصد دارد سریال «سرگشته» به کارگردانی محمد حسین حقیقی را هر روز ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه پخش کند در این سریال گلچهره سجادیه‌، علی دهکردی‌، بهناز جعفری،‌ عبدالرضا اکبری،‌ انوشیروان ارجمند و… حضور داشتند.

سریال «خسته دلان» هر روز از شبکه قرآن و معارف ساعت ۱۴ به روی آنتن خواهد رفت.
شبکه آموزش هم قصد دارد سریال «صاحبدلان» به کارگردانی محمد حسین لطیفی را هر روز ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه پخش کند. ثریا قاسمی،‌ باران کوثری،‌ برزو ارجمند،‌ پوریا پورسرخ،‌ محمد کاسبی و… بازیگران این سریال هستند.