:: دایی: مگر تازه ‌مسلمانیم که در ماه رمضان بازی نکنیم

دایی

علی دایی در نشست خبری پیش از بازی با نفت تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با شرایطی که باشگاه ما داشت و مالکان جدید آمده‌اند ما تمرینات را دیر شروع کردیم و فقط ۶-۷ روز است که تمرینات منظمی داشته‌ایم. ازنظر بدنی و تاکتیکی از دیگر تیم‌ها عقب هستیم که ان‌شاءلله در طول فصل آن را جبران می‌کنیم. تیم نفت بازیکنان خیلی خوبی دارد و سال قبل هم نشان دادند که تیم بسیار خوبی هستند. امسال هم منصور ابراهیم‌زاده به این باشگاه آمده است که استادم است، بازی خیلی سختی مقابل این تیم داریم.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم از روز اول برای کسب سه امتیاز بجنگیم و با اینکه دیر جمع شده‌ایم اما هدفمان این است که اشتباه فصل قبل را تکرار نکنیم و امتیازات لازم را بگیریم. مالکان از حمایت خوبی کرده‌اند و ما هم سعی می‌کنیم سنگ تمام بگذاریم وظیفه‌مان دشوارتر از قبل است و دو برابر فصل قبل باید تلاش کنیم تا بتوانیم خواسته مالکان را برآورده کنیم تا سرمایه‌گزاران بخش خصوصی به هدفی که دارند برسند که تا امروز خدا را شکر خواسته‌ها را برآورده کرده‌ایم و تلاش خواهیم کرد در آینده هم همین‌کار را بکنیم.

دایی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید ظاهراً شما در ابتدای فصل قصد حضور در پرسپولیس را داشتید گفت: یک دقیقه هم با پرسپولیس جلسه نگذاشته‌ام که بخواهم به پرسپولیس بروم. بحث انصاری‌فرد هم مربوط به گروه قبلی باشگاه راه‌آهن بود. اگر مالکان قبلی در راه‌آهن می‌ماندند به هیچ عنوان با این باشگاه کار نمی‌کردم. فصل گذشته من فقط ۲۰درصد از مشکلاتی را که داشتم گفتم و مردم فهمیدند و چون مالکان جدید آمدند من خودم با آنها صحبت کردم و جلسه داشتم. دیدم آنها به قول‌هایی که دادند به خوبی عمل کردند. من کاری به کسی ندارم. انصاری‌فرد هم بزرگ و عزیز ماست اما اگر گروه قبلی می‌ماندند دیگر با راه‌آهن کار نمی‌کردم .

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه در ماجرای حق پخش تلویزیونی حق با فدراسیون فوتبال است یا صدا و سیما گفت: حق با فدراسیون و فوتبال است. همه جای دنیا از حق پخش تلویزیونی سود می‌برند. نه فقط فدراسیون بلکه حق پخش تلویزیونی حق طبیعی همه باشگاه‌ها است که باید به آنها پرداخت شود. تلویزیون برای هر ثانیه یک برنامه اجتماعی یا پخش تبلیغ چقدر پول می‌گیرد؟ فوتبال هم یک برنامه اجتماعی است و پرطرفدار است. همین مسئله را نگاه کنید می‌فهمید که حق فوتبال بالاتر از اینها است. تاکنون نه باشگاه‌ها و نه فدراسیون فوتبال به حقشان نرسیده‌اند.

دایی تصریح کرد: یکی از منابع درآمدزایی حق پخش تلویزیونی است و اگر ما دم از خصوصی‌سازی می‌زنیم و می‌خواهیم فوتبال را حرفه‌ای کنیم یکی از این مسائل حق پخش است و باید از تمام امکانات بهره‌مند شویم تا باشگاه خودکفا شوند. صدا و سیما برای ساخت هر ثانیه فیلم چقدر هزینه می‌کند تا یک فیلم ۴۵دقیقه‌ای بسازد تا وقت مردم را پر کند. چقدر بابت تبلیغات در ابتدا و وسط سریال‌ها پول می‌گیرد پس این حق طبیعی فوتبال است که باید به حقش برسد.

دایی در مورد حذف جام حذفی و موافقت AFC گفت: مطمئناً حذف جام حذفی به ضرر باشگاه‌ها است و مطمئنم AFC سالهای بعد امتیازهای زیادی از فوتبال ما کم می‌کند. فوتبالی که دو جام نتواند برگزار کند اصلا حرفه‌ای نیست. ما همواره سردمدار کارهای نو و جدید هستیم. متأسفانه حذف جام حذفی خیلی به ما ضربه می‌زند. به خصوص تیم‌هایی که می‌خواهند از جام حذفی به آسیا بروند. همین کشورهای همسایه ما را نگاه کنید، ببینید که در هر سطح سه، چهار جام برگزار می‌کند اما ما نمی‌توانیم حتی دو جام را برگزار کنیم.

دایی در مورد برگزاری مسابقات لیگ برتر در ماه رمضان گفت: من با برگزار نشدن مسابقات در ماه رمضان مخالفم. هر چند که با شرایطی که راه‌آهن دارد خوشحال می‌شوم مسابقات یک ماه به تعویق بیافتد و من بتوانم بازیکنان را به اردو ببرم و بازی دوستانه انجام بدهم. اما یک سؤال دارم که هنوز جواب آن را نگرفته‌ام مگر ما تازه مسلمان شده‌ایم که یک دفعه چنین حرفی می‌زنیم؟ مگر مراجع ما تغییر کرده‌اند؟ ما همه ساله مسابقات را در ماه رمضان برگزار کرده‌ایم. یک شبه هم مسلمان نشده‌ایم که بخواهیم که بازی‌ها را به تأخیر بیاندازیم. اگر بازی‌ها یک ماه تعطیل شود من خوشحال می‌شوم زیرا تیم راه‌آهن را به اردو می‌بروم و تمرین می‌کنم اما با چنین کاری مخالفم که در ماه رمضان بازی برگزار نکنیم.

وی ادامه داد: بالای سی سال است که مملکت ما حکومت اسلامی دارد و ما مسلمان هستیم. چرا یکباره می‌گویند ماه رمضان آمده است و نباید بازی‌های برگزار شود اگر این مسأله خلاف بود چرا در سال‌های قبل برگزار شد؟ نباید از چنین شعارهایی استفاده کنیم تا خودمان را مطرح کنیم.

دایی تأکید کرد: شاید من نوعی با برخی تصمیمات سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مخالف باشم اما تابع جمع هستم و هر تصمیمی که مرجع قانونی که فدراسیون فوتبال است بگیرد باید انجام شود. امیدوارم بازی‌ها امسال در ماه رمضان بهتر از قبل برگزار شود و شاهد فوتبال‌های زیبا باشیم.

دایی در مورد اینکه پیش‌بینی می‌کند کدام تیم قهرمان لیگ برتر می‌شود گفت: هنوز که بازی‌ها شروع نشده نمی‌توان چنین پیش‌بینی کرد. ابتدا باید مسابقات شروع شود و یک سوم بازی‌ها بگذرد و شرایط تیم‌ها را ببینیم آن موقع می‌تواند نظر داد. اکنون زود است.

علی دایی در مورد رفت و آمد پیروز قربانی به راه‌آهن گفت: متأسفانه اطلاعات شما ناقص است. تمام کسانی که به باشگاه راه‌آهن آمده‌اند با نظر من بود. من به باشگاه لیست دادم و آمد و رفتی هم نداشتیم. قرارداد داخلی هم با حضور مالکان جدید و با نظر من بسته شد. تیم را سرمربی بسته است نه کس دیگری. از مدیرتی باشگاه و مالکان باشگاه هم تشکر می‌کنم که کاری که باید در دو ماه انجام می‌شد را سه روزه انجام دادیم و این نشان از قدرت کادری است که تیم را حمایت می‌کند که ان‌شاءالله این حمایت همواره پشت سر ما باشد و ما هم بتوانیم پاسخگوی اعتماد آنها باشیم. اگر قبل از حضور من کسی به راه‌آهن آمده و صحبت کرده به من ربطی ندارد اما شبی که من این مسئولیت را بر عهده گرفتم تمامی نفرات با نظر من جذب شده‌اند.