:: برخورد قانونی فدراسیون فوتبال با قراردادهای بالاتر از سقف

 

علی کفاشیان بعد از ظهر امروز در حاشیه دومین مجمع انتخابات هیئت فوتبال خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون مدارک و اسنادی در زمینه تخلف بستن قرارداد بالاتر از سقف تعیین شده بازیکنان به دست نیامده است.

وی افزود: در صورت مواجهه با چنین تخلفاتی بسته به نوع و میزان تخلف با باشگاه‌های مرتبط برخورد خواهد شد.

کفاشیان تصریح کرد: رعایت قانون سقف قرارداد به نفع فوتبال کشور بوده از این رو باشگاه‌ها موظف به رعایت قانون سقف قرارداد هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حذف جام حذفی در گرو موافقت AFC و برای حمایت از تیم ملی است، گفت: این تصمیم تنها برای فصل آینده و حمایت از تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی گرفته شده و در حد یک پیشنهاد مطرح شده که در صورت موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا و به این شرط که سهمیه ایران در جام باشگاه‌های آسیا محفوظ بماند اجرایی می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: هفته آینده جلسه‌ای با مسئولان AFC خواهیم داشت که علاوه بر طرح این موضوع در خصوص میزان سهمیه تیم‌های کشور در جام باشگاه‌ها نیز رایزنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدارک لازم از سوی فدراسیون به AFC ارائه شده ابراز امیدواری کرد تا در فصل آینده با ۴ سهمیه کشورمان در جام باشگاه‌های آسیا موافقت شود.

کفاشیان همچنین در خصوص حضور بانوان با حجاب اسلامی در مسابقات برون مرزی نیز اظهار کرد: بعد از یک سال و نیم تلاش و رایزنی با کنفدراسیون فوتبال آسیا و به تبع آن فدراسیون جهانی فوتبال فیفا مقامات را متقاعد کردیم که می‌توان با حجاب اسلامی در مسابقات شرکت کرد، این موضوع تصویب شده و اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص لباس بانوان و طرح آن نیز با دیگر کشورهای اسلامی به یک اتفاق نظر واحد خواهیم رسید و به فیفا اعلام خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به ظرفیت‌های خوب فوتبال در استان خراسان شمالی از عدم حمایت صنایع و حامیان مالی از فوتبال در استان‌های کوچک ابراز تأسف کرد و خواستار توجه مسئولان در ترغیب بخش خصوصی برای ورود به فوتبال در مناطق کمتر توسعه یافته این رشته شد.

رئیس فدراسیون فوتبال به منظور شرکت در دومین مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال خراسان شمالی به این استان سفر کرده است.

به نقل از فارس