:: رضازاده:قرارداد یک فوتبالیست با بودجه فدراسیون برابری می‌کند/ نرفتنم به المپیک حکمت داشت

در آستانه رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۳ روز مانده به این رقابت‌ها، تداوم اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری در تالار مجموعه ورزشی آزادی تهران عاملی شد تا به سراغ مرد اول وزنه‌برداری ایران و یکی از پرافتخارترین ورزشکاران کشورمان در تاریخ رقابت‌های المپیک رفته و نظرات وی را در خصوص آمادگی پولادمردان برای حضور در المپیک لندن جویا شویم.

متن گفت و گوی خبرنگار ورزشی فارس با حسین رضازاده در زیر می‌آید:

 

فارس: از اردوهایی که در این مدت برگزار شد، رضایت دارید؟

همه شرایط خوب است. طی ۷ ماه گذشته اردوهای خوبی برگزار شد، ضمن اینکه ۴ هفته در بجنورد فرصت خوبی بود تا اردونشینان به مرز آمادگی مطلوب برسند.

فارس: فقط ۲۳ روز به رقابت‌های المپیک زمان باقی است. نگران نیستید؟

خیر. با مشخص شدن ۶ ملی‌پوش اعزامی به المپیک لندن، در این مدت باقی مانده کار را در تهران ادامه می‌دهیم.

فارس: در خصوص ۶ ملی‌پوش اعزامی چه نظری دارید؟

از جمع ملی‌پوشانی که در این مدت در اردوهای تیم ملی حضور داشتند، ۶ نفر برتر که شایستگی حضور در این رقابت‌ها را داشتند با انتخاب کادرفنی برای حضور در لندن انتخاب شدند.

فارس: برنامه اعزام وزنه برداران به لندن به چگونه است؟

تیم ملی وزنه برداری هفتم مرداد راهی لندن می‌شود.

فارس: یکسری از ملی‌پوشان مصدوم بودند. مشکل خاصی از این لحاظ وجود ندارد؟

خداراشکر مشکلی وجود ندارد. وجود درد در رشته قدرتی مانند وزنه‌برداری طبیعی است و همیشه با وزنه‌بردار همراه است، اما مصدومیت‌ها جدی نیست و در مدت زمان باقی مانده قطعا تمام ملی‌پوشان با برگزاری تمرینات منظم و مستمر زیر نظر کادرفنی، به آمادگی مطلوب می‌رسند.

فارس: در نهایت چه نتیجه‌ای در لندن کسب خواهد شد؟ امید به وزنه برداری، بیشتر از سایر رشته‌هاست.

نتیجه گرفتن در المپیک همیشه سخت است. اما اگر رکوردهایی که در تمرینات زده شده است، در روز مسابقه هم تکرار شود و روز مسابقه هم روز وزنه‌برداران ایرانی باشد، قطعا از المپیک‌های قبلی، نتیجه بهتری کسب خواهیم کرد.

فارس: نتایج را پیش بینی نمی‌کنید؟

خیر. پیش بینی سخت است.

فارس: حریفان آنالیز می‌شوند؟

حتماً. رقیبان هم زحمت می‌کشند. آنها هم در اردوهای چندین ماهه برای حضور موفق در المپیک لندن، رکوردهای خوبی را به ثبت رسانده‌اند. در گزارشی که به من داده‌اند، تک تک اوزان رکوردهای خوبی به ثبت رسیده. رقابتی که امروز شاهد آن هستیم، رقابتی میلیمتری بین سایر وزنه‌برداران مطرح جهان با ملی‌پوشان کشورمان است.

شاید حتی در المپیک مدال، با اختلاف گرم‌های بین بدن وزنه‌ برداران به دست بیاید. با این شرایط توکل ما به خداست و در روز مسابقه، همه چیز مشخص می‌شود.

فارس: شما خیلی امیدوارانه صحبت می‌کنید، اما کوروش باقری، سرمربی تیم ملی، یک ماه پیش قول کسب بهترین نتیجه تاریخ المپیک در وزنه برداری را پس گرفت.

شاید نوع سوال خبرنگاران، باعث این واکنش شده باشد. حتما پرسیده‌اید که چرا به شما حق و حقوق میلیاردی پرداخت نمی‌شود.

تمام برنامه‌هایی که کادرفنی به فدراسیون ارائه کرده است، به خوبی پیش رفته و تماماً جنبه اجرایی به خود گرفته است. بهترین اردوها با بهترین امکانات برگزار شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

فارس: بودجه فدراسیون وزنه برداری چه اندازه است؟

بودجه‌ای که از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش دریات می‌کنیم حدود ۲ میلیارد تومان است.

فارس: یعنی به اندازه قرارداد یک فوتبالیست؟

همیشه این طور بوده است. بحث فوتبال با سایر رشته‌ها جداست. همه هم شرایط را می‌دانند.

فارس: روی کمک اسپانسرها حساب ویژه‌ای باز کرده‌اید؟

همین طور است. اردوی تیم ملی در بجنورد با کمک پتروشیمی استان خراسان برگزار شد. آنها نزدیک ۴۰ میلیون هزینه کردند. اردوهای زنجان و ماهشهر نیز به همین ترتیب برگزار شد. دوستانی که با من ارتباط دارند، به فدراسیون کمک می‌کنند. حمایت وزارت ورزش هم در این بین باعث شده است تا کارها به خوبی پیش برود.

فارس: ۴ سال پیش در یک چنین روزهایی خبر عدم اعزام حسین رضازاده به المپیک ۲۰۰۸ پکن شوک بزرگی را به ورزش ایران وارد کرد. در مورد آن روزها چه حرف ناگفته‌ای باقی مانده است؟

برای آمادگی در المپیک پکن تمرین می‌کردم. حدود ۲ ماه مانده به این رقابت‌ها به صورت پیاپی “خون دماغ” می‌شدم. وقتی آزمایش خون دادم، مشخص شد که فشارخون و قندم بالاست. تشخیص به موقع بود و همین موضوع من را از حضور در پکن محروم کرد

فارس: اما طلای پکن، حسین رضاززاده را “جاودانه” می‌کرد؟

راضی هستیم به رضای خدا. حتما حکمتی بوده که این اتفاق افتاد. خدارا شاکرم و همیشه از خدا سلامتی خواسته‌ام. طلا می‌آید و می‌رود و همیشه از خدا سلامتی خواسته‌ام.

فارس: امروز که از نظر سلامتی مشکلی ندارید؟

خدراشکر خیر. ۳ روز پیش آزمایش دادم و قندم به ۱۴۰ رسیده است. فشارم هم تنظیم شده و بدون مشکل است. البته با تمرین و پیاده روی و البته رژیمی که گرفته‌ام، وزن بدنم را به میزان ۲۰ کیلوگرم کاهش داده‌ام و در مجموع مشکل خاصی وجود ندارد.

فارس: مشکل خاصی از سوی وزارت ورزش و کمیته المپیک برای شما به وجود نیامده است؟

خیر. وزارت و کمیته خوب حمایت کرده‌اند. برنامه‌هایمان به خوبی پیش رفته و سایر موارد با خداست. در این بین رسانه‌ها هم باید به کاروان ورزش کمک کنند تا از لحاظ روحی و روانی نیز ورزشکاران آماده باشند.

فارس: نگران تعلیق احتمالی کاروان ورزش نیستید؟

نگرانی وجود ندارد. تمام کاروان ورزش ایران در حال آماده سازی و زحمت و تلاش هستند. ۵۶ سهمیه ای که به دست آمده، همگی فرزندان ایران هستند و مردم عزیر تمام آنها را دعا کنند. آنجا همه چیز به نام ایران است و تمام ورزشکاران برای پرچم ۳ رنگ ایران زحمت می شکند.

فارس: اولین مدال المپیک هم احتمالاً به وزنه برداران می‌رسد؟

با توجه به برنامه مسابقات این احتمال وجود دارد و شانس وزنه‌برداری بیشتر است. البته دعا می‌کنیم تا قبل از ما سایر رشته‌ها هم مدال کسب کنند.

فارس: چند مدال برای وزنه برداری در المپیک پیش بینی می‌کنید؟

نمی‌توان گفت. پیش بینی سخت است.

فارس: پس از المپیک چه برنامه ای دارید؟

با کوروش باقری کار را ادامه می دهیم و وی همچنان در کنار ما خواهد بود.

به نقل از فارس