:: سرمربی ایتالیا: از اول هم معلوم بود اسپانیا تیم برتر است

 

دیدار تیم های فوتبال اسپانیا و ایتالیا در فینال جام ملت های اروپا، یکشنبه شب با پیروزی مقتدرانه ۴ برصفر به سود اسپانیا به پایان رسید و یاران ‘ویسنته دل بوسکه’ با ثبت یک رکورد جدید، برای دومین بار قهرمانی در اروپا را به نام خود ثبت کردند.

‘چزاره پراندلی’ بعد از شکست سنگین در مقابل اسپانیا در مسابقه فینال یورو ۲۰۱۲،گفت: ما در دیدارهای قبلی انرژی زیادی از دست دادیم،استراتژی ما برای بازی فینال درست بود، اما نتوانستیم در مقابل فشار اسپانیا دوام بیاوریم .

پراندلی افزود: معجره ایتالیا تکمیل نشد اما ما عالی بودیم، تیم ما هنوز وقت دارد که بیشتر از این رشد کرده و عملکرد بهتری در آینده از خود نشان دهد.

‘ویسنته دل بوسکه’ سرمربی تاریخ ساز تیم ملی فوتبال اسپانیا، نیز بعد از کسب سومین قهرمانی پیاپی در مسابقات جهانی و اروپایی فوتبال، گفت: من به عملکرد عالی شاگردانم افتخار می کنم ، ما بسیار منسجم بازی کردیم و نتیجه دلخواه را بدست آوردیم.

دل بوسکه همچنین خاطرنشان کرد: ما توپ و زمین را در کنترل داشتیم و با ارائه یک بازی هجومی در تمام مدت بازی برتری کامل خود را بر حریف دیکته کردیم.

‘جیان لوئیجی بوفون’ کاپیتان و سنگربان با تجربه تیم ملی ایتالیا بعد از دریافت ۴ گل در فینال یورو ۲۰۱۲ در مقابل اسپانیا، گفت: ما هر کاری می توانستیم انجام دادیم، اما باید بپذیریم که اسپانیایی ها بهتر بودند.

بوفون افزود: ما نباید خود را سرزنش کنیم و باید قبول کنیم که اسپانیایی ها از ما بهتر بودند و این ما بودیم که امروز اصلا خوب نبودیم .

‘جوردی آلبا ‘ زننده یکی از گل های تیم ملی اسپانیا که در باشگاه بارسلونا توپ می زند نیز با بیان اینکه این پیروزی رکورد جدیدی در قهرمانی اروپا برای اسپانیا به ثبت رساند، گفت: دوستان صمیمی من در فوتبال اسپانیا تاریخ ساز بوده اند و من هم امشب این افتخار را کسب کرده ام.

آلبا افزود: من بسیار خوشحال هستم که بازی های عالی از خود نشان دادیم و با اقتدار از مقام قهرمانی خود دفاع کردیم. من همچنین خوشحالم از اینکه زننده یکی از گل های فینال بودم.

‘اولیور کان’ دروازه بان افسانه ای فوتبال آلمان به عنوان مفسر ورزشی شبکه ضد.دی.اف ZDF آلمان نیز درمورد این بازی، گفت: هیچ تیمی در جهان قادر به شکست اسپانیا نیست و بازی امشب این تیم، نشان داد که بی نظیر است.

وی افزود: مربی اسپانیا برای آینده کاری خود تصمیمات سختی را در پیش دارد که آیا به عنوان سرمربی با این تیم ادامه دهد یا نه .

اولیور کان افزود: من بر این باور هستم که تیم اسپانیا از جمله مربی این تیم هنوز خودشان هم باور ندارند که چه کار بزرگی انجام داده اند.

وی خاطرنشان کرد: آنها نشان دادند این دفاع تیم است که قهرمانی را رقم می زند و کاسیاس دروازه بانی است که بسیار با آرامش و اطمینان کار خود را انجام می دهد و هر وقت تیم به وی نیاز داشته باشد، آماده است.