:: دانشجو: با وجود تورم ۲۱ درصدی فرمانداری با افزایش نرخ کرایه‌ها مخالف است

دانشجو

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران پس از اتمام چهارصد و هفتاد و دومین جلسه شورای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز شورا موضوع اعتراض فرمانداری به افزایش نرخ تاکسی‌ها بررسی شد.

وی تصریح کرد: مدتی قبل در جلسه شورا افزایش نرخ تاکسی ها مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت بین ۱۵ الی ۲۱ درصد افزایش نرخ‌ها به تصویب رسید بطوریکه در برخی از خطوط حتی زیر ۱۵ درصد افزایش داده شد که این موضوع با اعتراض فرمانداری روبرو شد.

دانشجو خاطرنشان کرد: در نامه‌ای که به امضای معاون فرمانداری و استاندار تهران رسیده است تأکید شده است که با توجه به تصمیم مقام عالی وزارت کشور هرگونه افزایش نرخ تاکسی‌ها در سال ۹۱ مخالف هستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در حالی فرمانداری با افزایش نرخ تاکسی‌ها مخالف بوده است که در حال حاضر و با توجه به اعلام رسمی بانک مرکزی تورم ۲۱ درصد بوده است و این در حالی است که حقوق کارکنان و کارگران افزایش یافته است.

دانشجو اضافه کرد: مگر نه اینکه تاکسی‌ها در این اجتماع زندگی می‌کنند و هزینه‌های زیادی در زندگی خود پرداخت می‌کنند و باید از این افراد حمایت شود تا بتوانند با شرایطی آسوده به شهروندان خدمات بدهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امیدواریم فرمانداری استدلال شورای شهر را بپذیرید و در صورتیکه این موضوع اتفاق نیفتد موضوع نرخ تاکسی‌ها در شورای حل اختلاف مرکزی پیگیری خواهد شد.

دانشجو در ادامه افزود: موضوع دیگری که در جلسه امروز و با حضور محمدباقر قالیباف شهرداری تهران پیگیری شد، طرح تفصیلی بود که در این جلسه گزارش کاملی از نحوه اجرای طرح تفصیلی در مناطق ۲۲ گانه داده شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: طرح جامع و تفصیلی از ۶ فروردین ۹۱ در ۲۲ منطقه شهر تهران و پس از ابلاغ شهرداری اجرا شد که در این خصوص سؤالاتی در زمینه اجرای طرح از سوی اعضای شورا مطرح شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: یکی از سؤالاتی که در جلسه امروز از سوی اعضای شورا مطرح شد این بود که با اجرای طرح تفصیلی کاهش یا افزایشی در صدور پروانه‌ها داشته‌ایم و اینکه هیچ تغییری در روند ساخت و ساز در تهران نبوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در جلسه امروز شورا موضوعات خوبی در خصوص طرح جامع تفصلیی مطرح شد که با اجرای این طرح نه تنها کاهش صدور پروانه نداشته‌ایم بلکه در این زمینه با افزایش صدور پروانه‌ها روبرو بوده‌ایم.

دانشجو بیان داشت: در ابتدای اجرای طرح جامع تفصیلی و با توجه به استعلامی که صورت گرفت نزدیک به ۸۰۰ هزار مراجعه وجود داشته است که در ابتدای کار با یک سرعت خوبی روبرو بودیم و سپس در یک مقطع با رکود روبرو شده است و در ادامه نیز به روال عادی خود برگشته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: سامانه‌ای که در خصوص طرح جامع تفصیلی طراحی شده است به ما کمک کرد که وضعیت املاک را به صورت رندوم داشته باشیم و در حال حاضر نگرانی‌ها را در خصوص ساخت و ساز برطرف کرده است.

وی تأکید کرد: در جمع‌بندی جلسه امروز که ماحصل گزارش جلسه شورا بود به این نتیجه رسیدیم که با گذشت سه ماه و اندی از اجرای طرح جامع تفصیلی، این طرح با قوت در شهرداری پیگیری شود و شورای شهر نیز نظارت دقیقی بر این طرح داشته باشد تا خارج از طرح جامع تفصیلی مجوزی برای ساخت و سازها صادر نشود و تمامی ساخت و سازها در قالب طرح اشاره شده صورت بگیرد.

دانشجو اضافه کرد: ممکن است برخی ایرادات به صورت جزئی در طرح تفصیلی وجود داشته باشد که قرار پس از گذشت یک سال از اجرای این طرح نظرات مسئولان و کارشناسان درخصوص جزئیات طرح جامع تفصیلی پیگیری شود.

وی تأکید کرد: طرح تفصیلی در مناطق ۲۲‌گانه با تمامی قدرت به کار خودش ادامه خواهد داد و تنها پس از یکسال درخصوص جزئیات طرح نقطه‌نظرات کارشناسان بررسی خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چند آیتم در خصوص افزایش جمعیت در شهرها مؤثر است که تنها نمی‌توان ساخت و ساز مسکن را در این بخش مهم دانست چرا که جاذبه‌های آن شهر و همچنین شغل در رشد جمعیت یک شهر مؤثر است.