:: هت‌تریک ماتادورها با تحقیر ایتالیا/ اروپا زیر پای اسپانیا

دیدار اسپانیا و ایتالیا از ساعت ۲۳:۱۵ یکشنبه شب به قضاوت پدرو پرونکا داور اهل پرتغال در حضور ۶۴ هزار نفر در ورزشگاه المپیک شهر کیف اوکراین آغاز شد و با برتری ۴ بر صفر اسپانیا خاتمه یافت.

ماتادورها که از شروع مسابقه با روحیه و مصمم وارد میدان شدند، با استفاده از شش هافبک، سعی در کسب برتری خود در میانه میدان داشتند و به خواسته خود رسیدند. این برتری زود به ثمر نشست. در دقیقه ۱۴ پس از انجام دومین حمله جدی، اسپانیا با استفاده از همکاری اینیستا و فابرگاس، توسط سیلوا دروازه بوفون را گشود.

پس از این گل لاجوردی‌پوشان برای دقایقی بر حریف فشار وارد کردند اما مردان باتجربه ویسنته دل بوسکه موفق شدند ایتالیا را از شور و هیجان در حمله بیندازند. با این حال تیم چزاره پراندلی حملاتی را روی دروازه حریف تدارک دید که مهم‌‌ترین آن دقیقه ۳۲ بود و پیرلو با ضربه ای محکم به شدت دروازه سنگربان مادریدی‌ها را تهدید کرد. در دقیقه ۴۱ جوردی آلبا گل دوم اسپانیا را زد.

 

در نیمه دوم نیز اسپانیا به برتری خود ادامه داد و در دقیقه ۸۳ فرناندو تورس توانست گل سوم را بزند. در دقیقه ۸۷ نوبت به خوان ماتا رسید تا گل چهارم تیمش را به ثمر برساند و بدین ترتیب شاگردان دل بوسکه با ۴ گل ایتالیا را در هم کوبیدند.

اسپانیا با این برد قاطع توانست پس از سال ۱۹۶۴ و ۲۰۰۸ سومین عنوان قهرمانی اروپا را کسب کند و اولین تیمی در تاریخ جهان شود که پس از قهرمانی اروپا در سال ۲۰۰۸ و قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۰، سومین قهرمانی پیاپی خود را کسب می‌کند.

دقایق حساس بازی

دقیقه ۹: پاس‌کاری در پشت محوطه جریمه ایتالیا باعث شد ژاوی هرناندز،‌ ستاره خط میانی اسپانیا ضربه محکمی به سمت دروازه ایتالیا بزند که توپ به شکل خطرناکی با کمی فاصله از روی دروازه بوفون به بیرون رفت.

دقیقه ۱۴:‌پاس عمقی اینیستا درون محوطه جریمه ایتالیا و پاس زیبای فابرگاس به داوید سیلوا سبب شد اسپانیا در دومین حمله جدی با ضربه سر سیلوا دروازه لاجوردی‌پوشان را باز کند.

دقیقه ۲۸: کاسانو در جناح راست اسپانیا، سه مدافع را از پیش رو برداشت و با ضربه‌ای محکم دروازه کاسیاس را نشانه گرفت که وی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۳۲: پشت محوطه جریمه اسپانیا توپ خوبی به پیرلو رسید و وی از میان چند مدافع اسپانیا اقدام به زدن شوتی محکم به سمت دروازه اسپانیا کرد که کاسیاس تنها توانست را آن را مشت کرده و مانع دریافت گل شود.

دقیقه ۴۱:‌ جوردی آلبا پدیده فصل جاری اسپانیا با پاس عمقی ژاوی مدافعین را جا گذاشت و گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

دقیقه ۴۳ :‌ضربه محکم مونتولیوو را کاسیاس مشت کرد

دقیقه ۴۷: ضربه آلبا به سمت دروازه ایتالیا را بوفون مهار کرد.

دقیقه ۴۸: سسک فابرگاس توانست مدافع مستقیم خود را در درون محوطه جریمه دریبل بزند اما در‌‌ آخرین لحظه بوفون مانع ورود توپ به درون دروازه شد.

دقیقه ۵۵ : ضربه دی ناتاله که به جای کاسانو در نیمه دوم به زمین آمد، توسط کاسیاس مهار شد.

دقیقه ۶۰ :‌ موتا که به جای مونتولیو در دقیقه ۵۷ وارد زمین شد به علت مصدومیت جدی پس از تنها ۳ دقیقه حضور، از زمین خارج شد و ایتالیا بخاطر انجام سه تعویض خود مجبور شد ۱۰ نفره تا پایان به کار ادامه دهد.

دقیقه ۸۳:‌ تورس توانست دروازه بوفون را برای سومین مرتبه بگشاید.

دقیقه ۸۷: خوان ماتا روی پاس تورس گل چهارم را زد.

کارت زرد:پیکه(اسپانیا)، بارزاگلی(ایتالیا)

ترکیب اسپانیا:

کاسیاس، پیکه، سرخیو راموس،‌‌ آربلوا،‌ جوردی آلبا، اینیستا(از دقیقه ۸۵ خوان ماتا)، ژاوی، فابرگاس (از دقیقه ۷۴ فرناندو تورس)‌ ،ژابی آلونسو، بوسکتس،‌ سیلوا(از دقیقه ۵۹ پدرو)

سرمربی: ویسنته دل بوسکه

ترکیب ایتالیا: بوفون، کیلینی(از دقیقه ۲۱ بالزارتی)، آباته،‌ بارزاگلی، بونوچی،‌ مارکیسیو، دروسی، مونتولیوو(از دقیقه ۵۷ تیاگو موتا)، پیرلو، بالوتلی، کاسانو(از دقیقه ۴۶ دی ناتاله)

سرمربی: چزاره پراندلی