:: ماه رمضان امسال کودکان هم سریال دارند

 

«مثل من مثل تو» عنوان برنامه ای ویژه گروه کودک و خردسال است که به کارگردانی شاهین باباپور و تهیه کنندگی داود قچاق برای پخش از شبکه دو سیما تهیه شده و قرار است از اول ماه رمضان به روی آنتن برود.

 

تهیه کننده مجموعه «مثل من مثل تو » گفت: این مجموعه در ۶۰ قسمت تولید شده است که ما ۳۰ قسمت آن را برای ماه رمضان در نظر گرفتیم و مابقی آن بعد از ماه رمضان پخش خواهد شد؛ در حال حاضر تصویربرداری ۳۰ قسمت مربوط به ماه رمضان به پایان رسیده است و ۱۰ قسمت از ۳۰ قسمت دیگر هم آماده است ولی باقی مانده ی کار در حال تصویربرداری است.

 

داود قچاق ادامه داد: داستان های مجموعه «مثل من مثل تو» به صورت ایپزودی تهیه شده است و هر قسمت یک داستان مستقل را دنبال می کند و همه مسائلی همچون روز قدس ، تولد امام حسن (ع)، شب های قدر ، عیدفطر و … که مربوط به ماه مبارک رمضان می شود را به تصویر می کشد.

 

همچنین او با تاکید بر اینکه مجموعه «مثل من مثل تو» ویژه ی گروه کودک و خردسال است، خاطرنشان کرد: در طول ۳۰ ـ ۴۰ سالی که به عنوان تهیه کننده، کار کودک انجام می دهم به یاد ندارم که در ماه رمضان برای کودکان و خردسالان هم سریال بسازند و فکر می کنم این اولین بار است که برای این گروه سنی در ماه رمضان سریال تولید کردیم؛ البته داستان های این مجموعه به گونه ای است که حتی پیرمردهای ۱۰۰ ساله هم آن را تماشا می کنند چرا که همه ی بینندگان را برای لحظاتی به یاد کودکی شان می اندازد.

 

وی در ادامه با اشاره به داستان مجموعه «مثل من مثل تو» توضیح داد: این مجموعه زندگی یک خانواده متدین و اصیل ایرنی را به تصویر می کشد که متشکل از پدر و مادر ، پسر ۲۱ ساله ، دختر ۱۹ ساله ، پدربزرگ و نیز یک پسر ۱۲ ساله است که قهرمان اصلی داستان هم همین پسر ۱۲ ساله است این مجموعه مسائلی را مطرح می کند که مربوط به ماه رمضان، روزه داری و … است.

 

تهیه کننده مجموعه «مثل من مثل تو» پیام اصلی این سریال را به کودکان ، خودسازی و سپس توده سازی دانست و افزود: در این مجموعه یکسری کارهای اخلاقی مطرح می شود و به کودکان یاد می دهد که دروغ نگویند و مسائل انسانی را از همان کودکی به زندگی خود حاکم کنند. به عقیده من اگر در ارتباط با مسائلی که مربوط به کودکان و خودسازی آنها می شود ریز شویم و نگاه درستی به آنها داشته باشیم آینده ی خوبی خواهند داشت.

 

قچاق درباره شتاب و عجله ای که همیشه در تولید کارهای مناسبتی حاکم است، گفت: تولید مجموعه «مثل من مثل تو» با توجه به مناسبتی بودن اصلا عجله و شتابی در تولید آن نبود؛ چرا که ما تصویربرداری آن را از حدود دو ماه پیش آغاز کردیم و از همان زمان کارمان را مرتب پیش بردیم.

 

او درباره ی بازیگرانی که در مجموعه «مثل من مثل تو» ایفای نقش می کنند، توضیح کوتاهی ارائه داد و خاطرنشان کرد: من در این مجموعه از بازیگران خوب و حرفه یی استفاده کردم و از همه ی آنها رضایت دارم به ویژه علی سلیمانی که نقش یک معلم را ایفا می کند. به طوری کلی من در همه کارهایم در حالی که کار کودکانه است ولی از بازیگران قوی و حرفه یی استفاده می کنم این مجموعه به دلیل اینکه ویژه ی گروه کودک و خردسال است علاوه بر بازیگران بزرگسال، ۲۰ کودک ایفای نقش می کنند که این به نظرم کار سختی است.

 

قچاق در پایان با گله مندی از اینکه در حال حاضر به تولید کار کودک بی مهری می شود،گفت: من فکر می کنم که تولید کار کودک هنوز جا نیفتاده است به همین خاطر بی مهری هایی صورت می گیرد در تولید کارهای کودک صحبت زیاد زده می شود اما متاسفانه عمل نمی کنند در حالی که باید به تولید اینگونه آثار اهمیت زیادی داده شود.

 

سریال «مثل من مثل تو» که پیش از این نامش «امروز و فردا» بود، ماه رمضان امسال از شبکه دو سیما به روی آنتن می رود.

 

در این مجموعه بازیگرانی همچون علی سلیمانی، جلیل فرجاد ، رضا توکلی ، لاله صبوری ، خسروی ، امیر تیمورسرایی مقدم ، اکبر مددی مهر ، برانوش سیف الهی ، پدرام اسدزاده ، عرفان فرجی، آرش شیری و… ایفای نقش می کنند.

 

دیگر عوامل که در ساخت این مجموعه همکاری دارند عبارتند از:

 

دستیار تهیه کننده: سجاد محمودی، سرپرست نویسندگان: احمد حامد، گروه نویسندگان: مهدی کوشکی ، سید جواد رهنما، بیتا شباهنگ، ارسلان امیری ، دستیار کارگردان و برنامه ریز: محسن حسن پور، مدیر تصویربرداری: مرتضی غیبی ، دستیار تصویربردار: یوسف ساغری، مدیر صدابرداری: سامان شهامت ، طراح صحنه و لباس: شیرین بوریایی دوست، تدوین: بنیامین قچاق ، آهنگساز: حسین فاضل ، منشی صحنه: سهیلا کاشفی، مدیر تدارکات: مرتضی قهرمانی ، تیتراژ: نهال مرزبان ، طراح گریم: سید جلال موسوی، دستیاران تدوین: محمدرضا سلیمی، شقایق عرفی نژاد.