:: پرندلی: از اسپانیا نمی‌ترسیم

فوتبال

به نقل از ساکروی، تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا و اسپانیا یکشنبه شب و از ساعت ۲۳:۱۵ در ورزشگاه المپیک اوکراین دیدار فینال یورو ۲۰۱۲ را برگزار خواهند کرد.

پس از آنکه اسپانیا در سال ۲۰۰۸ قهرمان اروپا شد و تابستان ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی به قهرمانی در جام جهانی رسید، پیش از آغاز یورو ۲۰۱۲ نیز از این تیم به عنوان شانس نخست قهرمانی نام برده می‌شد. اگر ماتادورها بتوانند در این جام نیز قهرمان شوند، به تنها تیمی تبدیل خواهند شد که که ۳ تورنمنت معتبر را فتح کرده‌اند.

البته اسپانیا در دیدار نخست خود در یورو ۲۰۱۲ در مرحله گروهی خود برابر ایتالیا به تساوی یک بر یک دست یافته بودند.

چزاره پرندلی در این مورد گفت: ما به هیچ وجه از اسپانیا نمی‌ترسیم. ما تلاش کردیم نقطه ضعف‌های آنها را پیدا کرده و روی آنها کار کرده‌ایم. دیدار آسانی نخواهد بود. این سومین فینال پیاپی اسپانیا است که نشان از کیفیت بسیار بالای این تیم دارد ولی باید بگویم ما نیز نسبت به ابتدای یورو ۲۰۱۲ پیشرفت خوبی داشته‌ و اکنون تیمی آماده به شمار می‌رویم. نمایش ما برابر آلمان در نیمه نهایی فوق‌العاده بود.

پرندلی ۲ سال دیگر با فدراسیون فوتبال ایتالیا قرارداد دارد و جیان کارلو آبه‌ته رئیس این فدراسیون نیز اعلام کرده سرمربی پیشین فیورنتینا تا پایان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به عنوان سرمربی در آتزوی فعالیت خواهد کرد.

پرندلی در این مورد نیز گفت: پس از یورو ۲۰۱۲ در خصوص آینده‌ام فکر خواهم کرد. ۲ ماه اخیر بسیار سخت بوده است. در بسیاری از زمان‌ها هیچ کس اهمیتی به تیم ملی نمی‌دهد ولی اکنون ما میلیون‌ها ایتالیایی را به خیابان‌ها آورده‌ایم. مطمئن هستم از ماه سپتامبر که دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی آغاز خواهد شد، بازهم هیچ کس به تیم ملی اهمیتی نخواهد داد.