:: وزیر دارایی آلمان در انتقاد تند از اوباما: به فکر بحران آمریکا باش

اوباما

به نقل از آسوشیتد پرس ، ولفگانگ شاوبل در مصاحبه با شبکه زد دی اف آلمان تاکید کرد باراک اوباما بهتر است به جای اظهار نظر در خصوص بحران مالی و بدهی منطقه یورو به فکر کاهش کسری بودجه آمریکا باشد .

بر اساس این گزارش اوباما در تازه ترین اظهارات خود خواستار تسریع اروپا برای مقابله با بحران بدهی منطقه یورو شده بود . بر این اساس وزیر دارایی آلمان افزود ، مردم همیشه سعی می کنند خیلی سریع به دیگران نصیحت کنند ولی وضعیت خودشان را فراموش می کنند .

وی خطاب به اوباما گفت ، اوباما باید اول به فکر کاهش کسری بودجه و بدهی های آمریکا باشد ، کسری بودجه آمریکا به مراتب بیشتر از منطقه یورو است .

اوباما بر این باور است که بحران مالی و بدهی منطقه یورو تاثیر منفی زیادی بر رشد و رونق اقتصادی آمریکا داشته است . بحران مالی و بدهی منطقه یورو به یکی از چالشهای مهم اوباما برای انتخابات نوامبر به شمار می رود . در حالی که میزان بدهی کشورهای اروپایی معادل ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشورها است این رقم در آمریکا معادل ۱۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی اعلام شده است . رشد اقتصادی آمریکا از ۳ درصد در سه ماه پایانی ۲۰۱۱ میلادی به کمتر از ۱٫۹ درصد در سه ماه نخست ۲۰۱۲ رسیده است .