:: تولید نخستین تبلت‌ ایرانی در کشور

رضا مریداوی مدیر عامل شرکت ارتباطات ایرانیان اروند در مراسم رونمایی از تبلت های ایرانی در بین خبرنگاران با بیان اینکه این شرکت به تولید گوشی و تبلت های  ایرانی DIMO پرداخته و ماهانه قصد دارد به تولید ۱۰ هزار تبلت ملی در کشور بپردازد، اظهار داشت: در فاز نخست قرار است ۲ مدل تبلت با نام‌های DIMO700 و DIMO900 به بازار عرضه شود.

وی گفت: هر دو محصول از لحاظ سخت افزاری شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند، اما از لحاظ نوع و سایز صفحه نمایش و همچنین شکل و ظاهر با هم متفاوت اند.

مریداوی ادامه داد: هم اکنون درهر ماه به صورت میانگین ۱۰ هزار دستگاه تولید می شود که قرار است این میزان تا پایان سال دو برابر شود.

وی با بیان اینکه تبلت ۷ اینچی دمو با قیمت ۳۹۰ هزار تومان و تبلت ۹ اینچی با قیمت ۵۸۰ هزار تومان در اختیار مصرف کننده نهایی قرار می گیرد، ادامه داد: این شرکت قصد دارد نخستین تولیده کننده تبلت در خاورمیانه باشد بر همین اساس تا پایان سال این محصول به دو کشور خاورمیانه صادر می شود.

مریداوی افزود: این کالای ایرانی تا پایان سال ۲۰۱۳، حدود ۴۳ درصد و تا سال ۲۰۱۴، حدود ۵۴ درصد بازار ایران را تحت پوشش خود قرار می دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون این تبلت ها در ۲۰۰ نماییدگی در سراسر کشور وجود دارد و افراد می توانند آن را تهیه کنند، تصریح کرد: این  محصول ایرانی دارای ۲ ماه گارانتی تعویض و ۱۲ ماه گارانتی خدمات پس از فروش است.

وی با تاکید بر حمایت مسئولان ازاین تبلت ها، اعلام کرد: در صورت عدم حمایت شاهد افزایش قاچاق در بازار خواهیم بود، درهمین راستا قصد داریم با سه اپراتور همراه اول، دوم و رایتل همکاری داشته باشیم.

مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری تبلت های ایرانی دمو

DIMO700  یک تبلت ۷ اینچی است که  سایز مناسب ،امکان نگه داشتن تبلت و کار کردن با یک دست ،قابلیت تشخیص ۵ نقطه لمس همزمان  از وِیژگی های آن محسوب می شود.

صفحه نمایش ضد خش آن، دارای رزولوشن ۴۸۰×۸۰۰  و نسبت تصویر ۱۶:۹ است.

از مشخصه‌های ظاهری این تبلت می‌توان به وجود دوربین در بالای صفحه نمایش برای داشتن مکالمه تصویری از طریق اینترنت ، وجود سه کلید لمسی back ، home و menu در سمت راست صفحه نمایش اشاره داشت.

همچنین تبلت DIMO900 تبلتی با صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی است که قدرت تشخیص ۱۰ نقطه لمس همزمان را دارا است. جنس بدنه این تبلت از آلومینیوم خشک است.  این تبلت دارای صفحه نمایش ضد خش با رزولوشن ۷۶۸×۱۰۲۴ و نسبت تصویر ۴:۳ است. در ساخت صفحه نمایش این تبلت از تکنولوژی IPS استفاده شده که از قابلیت‌های این صفحه نمایش‌ها می‌توان به رنگ‌های طبیعی تولید شده توسط این صفحه نمایش‌ها اشاره کرد.

از مشخصات ظاهری این تبلت می‌توان به وجود یک دوربین در جلوی تبلت برای داشتن مکالمه تصویری از طریق اینترنت و همچنین دوربین در پشت تبلت عکس برداری و ثبت لحظات اشاره کرد.