:: فرمانده ناجا: دستور بازداشت خاوری صادر شده/ اوباش برهم زننده پارک طالقانی منتظر اجرای قانون باشند

احمدی‌مقدم در حاشیه سی وسومین نشست شورای هماهنگی و حقوقی دستگاه‌های اجرایی کشور در جمع خبرنگاران گفت:‌پلیس آمادگی کامل را برای پوشش امنیتی تفرجگاه‌های شهرداری دارد که این مهم ابلاغ شده است.

وی به موضوع پیش آمده در پارک طالقانی نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه ماموران ناجا در محل مستقر نبودند و زمانی بود که محل استقرار نیروهای ما به کارکنان شهرداری برای طرح فرهنگی عباس‌آباد تحویل داده شده بود. خلا  ایجاد شده فضا را برای اراذل و اوباش برای شکستن قانون فراهم کرد اما خوشبختانه این افراد مورد شناسایی اولیه قرار گرفتند و در آینده نزدیک پلیس با آنان برخورد جدی خواهد داشت.

وی ادامه داد: به هیچ وجه قابل قبول نیست که امنیت مردم در تفرجگاه‌ها از بین برود.

وی ادامه داد: پارک‌های ما نیازمند جایگاه تخصصی پلیس هستند که در این راستا با شهرداری رایزنی‌های لازم صورت گرفته و توافق شده است که در آینده نزدیک یگان انتظامی شهرداری در  استخدام شهرداری و تحت نظر پلیس ایجاد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در برخی مراسمات عمومی هنجارها شکسته می‌شود گفت: ما با فیلم‌ها و سریال‌هایی که در انظار عمومی سروکار داریم و  دستگاه‌های متولی دیگر پست صحنه فیلم‌ها مورد بررسی قرار دهند. اینکه بازیگران به قوانین و مقررات و اصول دین التزام دارند مسئله دیگری است.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی موظف به اجرای قوانین است اگر در نمایشگاه یا جشنواره‌ای که جنبه عمومی دارد قوانین زیر پا گذاشته شود پلیس با آن برخورد خواهد کرد. اگر در یک نمایشگاه نیروی انتظامی تذکر نداد یا مسئولین برپایی نمایشگاه وظیفه خود را فراموش کردند نباید این موضوع برای افراد جا بیفتد که دیگر شکستن حرمت‌ها عادی شده است. ما نباید مقوله عفاف و حجاب را مسئله‌ای عادی شده فرض کنیم.

وی به حکم صادر شده در زمینه تعقیب خاوری نیز اشاره کرد و گفت اینترپل با توجه به حکم قضایی صادر شده دستگیری خاوری را در دستور کار قرار داده اما بازداشت ایشان نیازمند همکاری تمامی کشورهای دنیا است که امیدواریم با این حکم خواسته ملت ایران محقق شود.