:: پژو ۲۰۶ کمیاب شد/افزایش قیمت ۹۰۰ هزار تومانی در بازار

206

توقف در فروش نقدی خانواده پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ باعث افزایش قیمت این خودروها در بازار شده است.

مسئول فروش یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو: بیش از یک ماه است که فروش ۲۰۶ متوقف شده و علاوه بر این، تحویل این خودرو نیز با تأخیر انجام می‌شود.

وی در مورد دلیل این مسئله اظهار داشت: دقیقاً دلیل آن مشخص نیست اما ظاهراً استفاده از قطعات پژو ۲۰۶ برای تولید رانا باعث ایجاد مشکل در تأمین قطعه ۲۰۶ شده است.

یکی دیگر از مسئولان نمایندگی ایران خودرو نیز در این مورد به فارس گفت: فروش ۲۰۶ و ۲۰۷ متوقف شده و مشخص نیست که این توقف تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

در عین حال، مسئول فروش یکی دیگر از نمایندگی‌های ایران خودرو با اشاره به توقف عرضه پژو ۲۰۶ از سوی ایران‌خودرو گفت: این مسئله باعث بالا رفتن قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار شده و در حال حاضر این خودرو با قیمت ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تا پیش از این در بازار حدود ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود و قیمت کارخانه‌ای این محصول ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

عبدالله بابایی معاون فروش ایران خودرو در این مورد گفت: فروش پژو ۲۰۶ وقتی از سر گرفته خواهد شد که پاسخگوی تعهدات قبلی باشیم.

وی افزود: در حال حاضر روزانه حدود ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۶ در ایران خودرو تولید می‌شود که با اتمام تعهدات قبلی، فروش مجدداً از سر گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تحویل محصولات پژو ۲۰۶ با تأخیر انجام می‌شود.

بابایی همچنین با اشاره به تأخیر موجود در تحویل پژو ۲۰۷ گفت: امیدواریم تعهدات قبلی ایران خودرو در مورد این محصول نیز به زودی اجرایی شود.

این در حالی است که به گفته فعالان بازار، قیمت برخی محصولات پژو ۲۰۶ طی یک ماه اخیر حدود ۹۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

به گزارش فارس، در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۶ در بازار با قیمت ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و تیپ ۵ این خودرو با قیمت ۲۱ میلیون تومان به فروش می‌‌رسد.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۷ دنده‌ای در بازار ۲۲ میلیون تومان و نوع دنده اتوماتیک این خودرو ۲۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در حال حاضر هر دستگاه پژو ۲۰۶ صندوق دار مدل V9 در بازار ۲۵ میلیون تومان، مدل V8 حدود ۱۹٫۵ میلیون تومان و مدل V20  این خودرو ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

بر اساس گزارش وزارت صنعت، در فروردین امسال ۴ هزار و  ۹۷۵ دستگاه پژو ۲۰۶ در ایران خودرو تولید شده که نسبت به فروردین سال گذشته هزار و ۵۷۹ دستگاه کاهش را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، تولید پژو ۲۰۶ طی امسال با کاهش چشمگیری نسبت به برنامه پیش‌بینی شده ایران خودرو همراه بوده است.