:: نتایج امتحانات خرداد دانش‌آموزان اوایل تیر اعلام می‌شود

ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: نتایج امتحانات خرداد دانش‌آموزان تا اوایل تیر اعلام می‌شود و ثبت‌نام دانش‌‌آموزان نیز تا پانزدهم تیر ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمام مدارس موظفند حداکثر تا پانزدهم تیرماه از تمام دانش‌آموزان بر اساس نمون برگ هدایت تحصیلی در پایه دوم ثبت‌نام به عمل آورند، گفت: برای ثبت‌نام میان پایه‌ها نیازی به حضور والدین نیست اما برای ثبت‌نام در پایه اول دبیرستان باید یکی از اولیا حضور داشته باشند.

سحرخیز ادامه داد: در صورتی که خانواده‌ها برای ثبت‌نام و تکمیل فرم هدایت‌تحصیلی فرزندشان دیر اقدام کنند، ممکن است حق انتخاب رشته موردنظر در مدرسه نزدیک خانه را از دست بدهند و مجبور شوند در مدرسه دیگری فرزندشان را ثبت‌نام کنند.

وی به موضوع هدایت‌تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه رویکرد کشور، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است باید رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در کشور توسعه یابد و لازمه آن همفکری بین‌دستگاهی و برون‌بخشی در آموزش و پرورش است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: انتظار داریم سازمان‌هایی مثل سازمان فنی و حرفه‌ای از همین ابتدا بحث مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان دوره متوسطه را جدی بگیرد و ما را در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها کمک کند تا بتوانیم رشته‌های جدید در بخش کاردانش را دایر کرده یا رشته‌هایمان را به روز کنیم.