:: اولین جلسه محاکمه علنی ۳۲ متهم فساد مالی اخیر ۲۹ بهمن برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای امروز در بیست و ششمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه برای ۳۲ نفر از متهمان فساد مالی اخیر کیفرخواست تنظیم شده است، اظهار داشت: پرونده به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شد که قرار است اولین جلسه محاکمه روز شنبه ۲۹ بهمن‌ به صورت علنی برگزار ‌شود.

وی با بیان اینکه همه متهمان می‌توانند وکیل داشته باشند، گفت: تعدادی از متهمان تا الآن وکیل گرفته‌اند و برخی از افرادی هم که با قرار وثیقه آزاد بودند، می‌توانند وکیل بگیرند و با وکیل خود به دادگاه بیایند.

محسنی‌اژه‌ای درباره قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده گفت: با توجه به ابعاد گسترده پرونده، قرار شد یک قاضی باسابقه و پخته برای این پرونده در نظر گرفته شود که در نهایت بعد از جمع‌بندی‌ها قاضی سراج، مسئول رسیدگی به این پرونده شد.

دادستان کل کشور گفت: این کیفرخواست برای این تعداد از متهمان است. پرونده بخش‌های دیگر اتهامات آنها همچنان مفتوح است و برای آنها کیفرخواست تکمیلی صادر خواهد شد. همچنین برای برخی متهمان هنوز کیفرخواست صادر نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه آیا همه ۳۲ متهم در جلسه دادگاه حاضر خواهند شد و در همان جلسه اول به اتهامات رسیدگی می‌شود، گفت: این موارد قابل پیش‌بینی نیست؛ چراکه ممکن است به دلایل مختلف از جمله نحوه دفاع متهم، درخواست وکلای مدافع و مسائل دیگر از جمله نظر قاضی، جلسات متعددی برگزار شود.