:: خیرین ۲۰ درصد مدارس تهران را ساختند/تحقق ۴۳۰ میلیارد از وعده خیرین

امان‌الله عباسی مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در چهاردهمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز استان تهران که شب گذشته در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: در استان تهران از ابتدای اسفند ۹۰ تاکنون ۳۵ جشنواره منطقه‌ای و شهرستانی خیرین برگزار شده است که امروز با هدف تکریم از خیرین مدرسه‌ساز این استان و جمع‌بندی جشنواره منطقه‌ای و شهرستانی، این مراسم را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: از سال ۷۷ تا ۹۱، با برگزاری ۱۳ جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، مجموع تعهد خیرین ۶۶۰ میلیارد تومان بود که ۴۳۰ میلیارد تومان محقق شده است.

عباسی با بیان اینکه ۲۰ درصد از فضای آموزشی تهران توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث شده است، گفت:‌ از سال ۸۴، ۱۲۹۶ پروژه آموزشی با ۱۵ هزار و ۶۱۳ کلاس درس و یک میلیون و ۵۲۰ هزار مترمربع زیربنا احداث شده که سهم خیرین ۳۳۰ پروژه (۲۵ درصد) با ۳۳۵۰ کلاس درس (۲۰ درصد) و ۲۲۱ هزار و ۶۷۲ مترمربع (۱۵ درصد) بوده است.

وی اضافه کرد:‌ مجموع اعتبارات دولتی در برنامه سوم توسعه ۱۸۷ میلیارد تومان بود که این رقم با رشد ۴ برابری در دولت نهم و دهم داشت به ۷۸۰ میلیارد تومان رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران تصریح کرد: به رغم توجهات شایان دولت و کمک خیرین مدرسه‌ساز، شاخص تراکم در استان تهران همچنان بالا است و با توجه به ساخت مسکن و به خصوص مسکن مهر، هنوز به ساخت مدرسه در این استان نیاز است.