:: اسامی رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه موقت مجلس نهم

دومین جلسه علنی مجلس نهم از صبح امروز دوشنبه با دستورکار انتخابات هیئت رئیسه موقت مجلس آغاز شد.

برگزاری انتخابات هیئت رئیسه موقت مجلس نهم حدود ۳ ساعت به طول انجامید.

در این انتخابات، ‌علی لاریجانی با کسب ۱۷۳ رأی از مجموع ۲۷۵ آرای مأخوذه به عنوان رئیس موقت مجلس نهم برگزیده شد که غلامعلی حدادعادل هم ۱۰۰ رأی منتخبان جدید ملت را از آن خود کرد و ۲ رأی سفید هم به صندوق انداخته شد.

بعد از انتخاب رئیس موقت، مجلس وارد انتخاب نواب رئیس موقت مجلس نهم شد که بر این اساس محمدرضا باهنر با ۱۷۷ رأی و سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد با ۱۶۷ رأی به ترتیب به عنوان نائب رئیس موقت اول و نائب رئیس موقت دوم مجلس نهم انتخاب شدند. همچنین غلامرضا مصباحی‌مقدم  ۱۰۶ رای و احمد سالک ۸۳ رای به خود اختصاص دادند.

منتخبان جدید ملت سپس ۶ دبیر هیئت رئیسه موقت مجلس نهم را از میان ۱۵ کاندیدا انتخاب کردند که براین اساس حسین سبحانی‌نیا با ۱۴۷ رأی، علیرضا منادی با ۱۴۷ رأی، شاهین محمدصادقی با ۱۴۴ رأی، محمدحسین فرهنگی با ۱۳۵ رأی، جواد جهانگیرزاده با ۱۲۷ رأی و محمد دهقان با ۱۲۳ رأی از مجموع ۲۷۶ رأی مأخوذه به عنوان دبیران هیئت رئیسه موقت مجلس نهم برگزیده شدند.

در پایان کار، از میان ۱۰ کاندیدای ناظری(کارپردازی) هیئت رئیسه موقت، عبدالرضا مصری با ۱۶۴ رأی،‌ سیدشریف حسینی با ۱۵۰ رأی و  محمد آشوری با ۱۳۲ رأی از مجموع ۲۶۸ رأی مأخوذه به عنوان ناظران هیئت رئیسه موقت مجلس نهم انتخاب شدند.

اعضای هیئت رئیسه موقت مجلس نهم تا دقایقی دیگر با حضور در جایگاه مجلس سوگند یاد کرده و پس از آن اداره مجلس نهم را تا زمان تصویب دوسوم اعتبارنامه منتخبان جدید ملت و بعد از آن برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دائم مجلس نهم برعهده می‌گیرد.