:: فرمانده ناجا: امنیت اجتماعی حضور پررنگ پلیس را می‌طلبد

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای ناجا گفت: براساس سخنان مقام معظم رهبری در دفاع از انقلاب در ۸ سال جنگ جهاد اصغر بوده است دفاع از آرمان‌های انقلاب و مبارزه با دشمنان رنگارنگ که از روش‌های نرم و سست‌کننده بهره می‌برند جهاد اکبر است.

وی با بیان اینکه آزاد‌سازی خرمشهر جلوه‌ای از نماد اوج مبارزه بود گفت: انقلاب اسلامی ایران همزمان با آزاد‌سازی خرمشهر تثبیت شد و تمامی کشورهای جهان نسبت به انقلاب ما سرتعظیم فرود آوردند. این در شرایطی بود که صدام به دنبال سقوط حکومت ایران بود.

این فرمانده ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: امروز عظمت و سربلندی کشور ایران مرهون زحمات رزمندگانی است که در آزاد‌سازی خرمشهر حضور داشتند.

وی با بیان اینکه افتخارات گذشته و جهاد‌های صورت گرفته هم اکنون با قدرت بیشتری در حال انجام است گفت: خوشبختانه انقلاب اسلامی الگو‌ساز تمامی مستضعفان جهان در عرصه مبارزه‌ای مقدس بوده است.وظیفه ما در نیروی انتظامی در برخورد با دشمنان که به دنبال بی‌ثباتی در کشور هستند بسیار سنگین است چرا که آنان به دنبال ترویج مواد مخدر، تروریست، قاچاق سلاح، پرورش گروه‌های تروریستی، فساد اخلاقی و ایجاد ناامیدی در بین مردم است.

فرمانده ناجا اظهار داشت: خوشبختانه هم اکنون در پیچیده‌ترین صنعت ما به خودکفایی رسیده‌ایم لذا ضروری است نیروی انتظامی در زمینه ایجاد امنیت و توسعه پایدار آن پیشرفت‌های لازم را داشته باشد.

احمدی‌مقدم اظهار داشت: مهم‌ترین تهدید امروز کشور تهاجم فرهنگی است که باعث تخریب روحیه، ایجاد لذت‌طلبی در جامعه و حرکت به سمت مدل زندگی فردی شده است. حضور ما باید با استفاده از روش‌های فرهنگی و اجتماعی در این جبهه بسیار پررنگ باشد. امنیت اجتماعی حضور پررنگ پلیس را می‌طلبد و باید با رصد‌کردن نقشه‌های دشمن این امنیت در جامعه حفظ شود.

وی بیان داشت: در طول سالیان اخیر تمامی شاخص‌های امنیتی روندی رو به رشد را طی کرده‌اند به نحوی که ما هم اکنون در بخش باند‌های فساد شاهد کاهش چشم‌گیر فعالیت‌های آنان بوده‌ایم.

این فرمانده ارشاد انتظامی با اشاره به اینکه اگر ریزش‌هایی در مردم جامعه در بخش فرهنگی ایجاد شد اما خوشبختانه فضای ارزشی جامعه به سمتی سوق یافت که آسیب‌ها به صورت کلی از بین برود. همانطور که خرمشهر در زمان جنگ از دست دشمن خارج شد آن وقت از سنگرهای فرهنگی که از سوی دشمنان ما مورد آسیب قرار گرفت بازسازی خواهد شد.

فرمانده ناجا اظهار داشت: با تمام فشارهای موجود خوشبختانه انقلاب اسلامی ما حرکت‌های رو به جلو داشته است و دشمن سنگر به سنگر در حال عقب‌نشینی است.

وی ادامه داد: نشانه‌های پیروزی انقلاب اسلامی را می‌توان در همین موضوع مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه ناجا نماد ارزشمندی از انقلاب اسلامی است گفت: ما به دنبال این هستیم که نیرویی شایسته و متناسب با یک نظام اسلامی باشیم. تا از هر گونه آلودگی و لغزش در امان بمانیم.

وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی متناسب با تهدیدات دائما در حال تحول است لذا به جرأت می‌توان گفت که امروز کشور از نظر امنیت در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. برای رسیدن به امنیت کامل ما نیازمند افسرانی مجاهد هستیم که در گلوگاه‌های مختلف در برابر دشمن ایستادگی می‌کنند.

وی در پایان گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در ناجا در دستور کار قرار دارد اما مهم‌تر از آن درست‌عمل کردن، داشتن تدبیر، عدم دادن بهانه به دست دیگران از مهم‌ترین مؤله‌های مدنظر ناجا به حساب می‌آید.