:: سیف : اعلام حکم عوامل نشریه هتاک/”اخراج موقت” مدیر مسئول، سردبیر و نویسنده

عبدالرضا سیف معاون فرهنگی دانشگاه تهران، با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون نشریات دانشگاه تهران درباره نشریه منتشر کننده مقاله موهن ( نشریه “صبح فردا”) گفت: لحظاتی پیش در کمیسیون نشریات موضوع این نشریه بررسی شد و مدیر مسئول و سردبیر این نشریه از داشتن نشریه محروم شدند.

وی افزود: علاوه بر این مدیر مسئول، سردبیر و نویسنده مقاله موهن، طبق مقررات انضباطی از تحصیل محروم شدند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاه قدرت اخراج دائم این دانشجویان را ندارد؛ طبق قانون دانشگاه می‌تواند حکم اخراج موقت را صادر کند و این حکم پس از بررسی‌های مراجع بالاتر به اخراج دائم تبدیل خواهد شد.

سیف با اشاره به ابلاغ حکم دانشگاه تا روز شنبه به مدیرمسئول، سردبیر و مقاله‌نویس این نشریه، درخصوص حکم قطعی این دانشجویان تصریح کرد: پس از آنکه حکم به عوامل نشریه ابلاغ شد، اگر اعتراضی داشته باشند نهایتا ۲ هفته بعد برای تجدید نظر وقت وجود دارد و در نهایت بعد از این زمان حکم قطعی اعلام خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران حوزه ارزش‌های اسلامی، دینی و ملی را خط قرمزی دانست که نشریات دانشجویی باید به آن پایبند باشند.

وی با بیان اینکه نشریات دانشجویی می‌توانند در مسائل اجتماعی و سیاسی در حد معقول ورود پیدا کنند، به نشریات دانشجویی توصیه کرد که مسائل سیاسی را با مسائل دینی گره نزنند و  بلندگوی دشمن نشوند.

به گفته معاون فرهنگی دانشگاه تهران نشریات دانشجویی می‌بایست قبل از انتشار توسط مدیر مسئول و سردبیر رویت شود و بعد دانشکده آن را تائید کند تا در دانشگاه توزیع شود.

وی تاکید کرد که برای اینکه چنین اتفاقی در دانشگاه نیفتد و باعث خدشه دار شدن دانشگاه و شخصیت دانشجو نشود باید در چهارچوب مقررات حرکت کرد چراکه همان قانونی که به نشریه مجوز انتشار می‌دهد، حدودی نیز برای نشریات مشخص کرده که نباید آن را زیر پا گذاشت.