:: فعالیت و تدریس برخی معلمان در پست های غیر تخصصی

حجت الاسلام علیرضا سلیمی با انتقاد از نحوه گزینش استخدام معلمان در آموزش و پرورش، اظهار داشت: اصلاح ساز و کارها در دو بستر قانونگذاری و اجرا ضروری است.

وی، فعالیت و تدریس برخی معلمان در پست‌های غیر تخصصی را از جمله معایب استفاده وزارت آموزش و پرورش در بکارگیری نیروی انسانی برشمرد و هشدار داد که این روند سبب بروز آسیب‌های روحی و روانی این قشر می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید برای معلمان زمان‌های بازپروری معلومات و خودآموزی مهیا کرد، گفت: خروجی زندگی یک معلم، تنها تدریس و حضور در کلاس درس نیست بکه باید ساعات مشخصی را برای بازپروری معلومات به صورت آکادمی یا هر شکل دیگری برای آنان فراهم آورد؛ این فرصت مطالعاتی یک نقطه خود اتکاء در بازآموزی معلومات و ارائه بهتر و صریح‌تر مطالب به دانش‌آموزان می‌شود.

وی، انجمن‌های صنفی معلمان را نمایشی دانست و بیان کرد: برخی انجمن‌های صنفی معلمان به جای پرداختن به امور مرتبط با صنف خود دستمایه احزاب، جناح‌ها و جبهه‌های سیاسی قرار گرفته‌اند.

حجت الاسلام سلیمی ادامه داد: فعال سازی انجمن‌های صنفی معلمان و فعالیت آنها با همان اهداف ذاتی سبب انسجام و یکپارچگی مجموعه آموزش و پرورش کشور می‌شود.