:: کشف اسناد جدید در پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه عصر امروز در سی‌امین نشست خبری خود با اعلام این مطلب افزود: در ۱۰ روز گذشته موفق شدیم یک هارد دیسک پیدا کنیم که در آن ۱۰۰ ها برگه اطلاعات ذخیره شده بود.

وی افزود: هنوز مشخص نیست این اسناد و مدارک با اسناد و مدارکی که پیش از این در اختیار بازپرسان پرونده قرار گرفته بود مشابهتی دارد یا خیر اما نکته حائز اهمیت این است که این هارد دیسک در یک مخفیگاه که توسط یکی از متهمان اصلی پرونده مخفی شده بود به دست آمده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ابعاد رسیدگی به این پرونده به واقع وسیع و پیچیده است، گفت: متهمان زیادی در این پرونده مورد بازجویی قرار گرفتند و می‌دانید که بررسی اظهارات همه آنها کاری زمانبر و دشوار است.

وی افزود: هر چند ممکن است برای عده‌ای ایجاد سؤال شود که چرا رسیدگی به این پرونده به کندی پیش می‌رود اما باید بدانید که برخی از متهمان با گذشت بیش از ۱۰ ماه از آغاز رسیدگی به این پرونده هنوز هم درباره اتهاماتشان صحبت نکرده‌اند.

وی گفت: اسناد و مدارک جدید از فردی به دست آمده است که پیش از این وکیل دادگستری بوده و کارهای حقوقی این گروه را به عهده داشته است.

وی همچنین به مطلب منتشر شده در یکی از رسانه‌ها درباره کشف اسناد و مدارک جدید در یک کوله پشتی اشاره کرد و گفت: این مطلب هم خلاف واقع نیست.

وی گفت: براساس اسناد و مدارک بدست آمده مشخص شده برخی از افرادی که تا امروز هیچ اطلاعی از ارتباط آنها با این گروه وجود نداشته سهام کارخانجات این گروه به نامشان شده که به تازگی مطالب به دست آمده است.

محسنی اژه‌ای تأکید کرد: من به همه شهروندان و مردم نوید می‌دهم که هر کسی که در این پرونده جرمی مرتکب شده باشد و جرمش ثابت شود حکم برایش صادر خواهد شد و این حکم اجرا می‌شود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در رابطه با اینکه گفته می‌شود برای مدیران مناطق آزاد ارس و اروند احکام قضایی صادر شده است آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: حکمی برای این افراد صادر شده است اما از آنجا که هنوز این حکم قطعی نشده و مهلت برای اعتراض به آن وجود دارد از بازگو کردن جزئیات آن معذور هستم.