:: یحیی زاده در واکنش به مصاحبه روزنامه شرق با کارشناس BBC: روزنامه شرق در حال تبدیل شدن به ابزار رسانه ای ضدانقلاب است/هیات نظارت قاطعیت داشته باشد

حجت الاسلام سید جلال یحیی زاده عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تفت و میبد در مجلس نهم شورای اسلامی  با اشاره به چاپ مطلبی از سوی روزنامه شرق با مهرداد عمادی مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا و کارشناس شبکه خبری بی.بی.سی که سابقه طولانی در اتخاذ مواضع ضد ایرانی دارد، گفت: متاسفانه روزنامه هایی همانند روزنامه شرق درحال تبدیل شدن به ابزار رسانه ای دشمن و وسیله ای برای شناساندن روشنفکران مرعوب و وابسته به غرب شده اند.

وی افزود: انتشار اشعار شخصی مانند جواد مجابی که نقش مهمی در اغتشاشات پس از انتخابات داشت، مشی این روزنامه را نشان می دهد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته حتی از لحاظ علمی هم این افراد وزنه ای محسوب نمی شوند، اما تبلیغ آن ها بیشتر برای تحت تاثیر قراردادن بخش های دانشجویی و فرهنگی است.

یحیی زاده گفت:متاسفانه مصاحبه با چنین اشخاصی از زمان به راه افتادن نشریات زنجیره ای در زمان اصلاحات در بین روزنامه نگاران مرسوم شد.

وی افزود:از همین رو می توان گفت که این طیف از مطبوعات به دنبال پیاده کردن اهداف جنگ نرم دشمن در داخل کشور هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر وضع همین گونه ادامه پیدا کند باید در ادامه شاهد درج مطالب فرقه های ضاله و منحرف در چنین روزنامه هایی باشیم، کما اینکه در گذشته چنین مطالبی به بهانه های مختلف در چنین روزنامه هایی منتشر شده است.

یحیی زاده درباره ضروت برخورد وزارت ارشاد با انتشار چنین مطالبی گفت: البته وزارت ارشاد به طور حتم به این مطبوعات هشدار لازم را خواهد داد، اما نکته مهم برخورد هیئت نظارت بر مطبوعات با چنین افرادی است.

وی افزود: متاسفانه هیئت نظارت بر مطبوعات که شاهد حضور دوست عزیزمان آقای مطهری در آن هستیم، از قاطعیت لازم برای برخورد با چنین مواردی برخوردار نیست.

روزنامه شرق اولین بار نیست که دست به انتشار چنین مطالبی می زند، بلکه چند سال پیش نیز این نشریه به دلیل انتشار مصاحبه ای با ساقی قهرمان از عناصر مخالف نظام جمهوری اسلامی که به فساد اخلاقی نیز مشهور است، از سوی مدعی العموم توقیف شده است.

مهرداد عمادی که عنوان جعلی مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا را به کار می برد، از اصلی ترین مخالفان نظام جمهوری اسلامی است که در مصاحبه های خود با رسانه های بیگانه به شدت از ادامه و تشدید تحریم ایران در عرصه بین المللی دفاع می کند.